واکنش تونسی‌ها به حمله تروریستی داعش + فیلم

پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 - 22:49

تونس، العالم – مردم تونس برای محکوم کردن حمله تروریستی به موزه ای در پایتخت این کشور، مقابل ساختمان تئاتر شهر تجمع کردند.

خبرنگار شبکه العالم، گزارش داد، در این تجمع که صدها نفر شرکت داشتند حمله تروریستی به موزه "باردو" محکوم شد؛ و مردم تونس از تروریسم و تروریست ها تبری جستند.
"الباجی قائد السبسی" رئیس جمهور تونس در سخنانی متعهد به مبارزه با تروریسم شد و گفت: مبارزه با تروریست ها که اقلیتی وحشی و صاحب تفکر خونخوارانه هستند بدون چشم پوشی و شفقت خواهد بود.
السبسی تاکید کرد که این وحشی ها، تونسی ها را نمی ترسانند ولی مردم این کشور بدون گذشت و ترحم تا آخر در برابر آنها مقاومت خواهد کرد.
طبق آخرین آمار منتشر شده توسط الحبیب الصید نخست وزیر تونس از حمله تروریستی روز گذشته که موزه باردو در مجاورت پارلمان تونس را هدف قرار داد 21 نفر کشته شدند که بیشتر آنها جهانگردانی از کشورهای ژاپن، بلژیک، ایتالیا، فرانسه و لهستان بودند.
میان کشته شدگان جسد دو تونسی و نیز دو تروریست انتحاری نیز به چشم می خورد.

بیش از 50 نفر هم در این حادثه تروریستی مجروح شدند.
با توجه به این که قربانیان این حمله تروریستی تابعیت های مختلف داشتند محکومیت آن هم گسترده بود و نه تنها کشورهای متبوع کشته شدگان بلکه کشورهای همسایه تونس، الجزایر، مغرب و سایر کشورها و سازمان های بین المللی نیز این اقدام را محکوم کرده و آن را جنایتی زشت توصیف نمودند.
ایران نیز از کشورهایی بود که این اقدام را محکوم کرد.
فرانسه، ایتالیا، استرالیا و کلمبیا که هرکدام چند تن از اتباعشان در این حادثه کشته شدند، این جنایت را محکوم کردند.
وزیر خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، بر ادامه حمایت کشورش از تونس تاکید کرد.
هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم بر عزم این اتحادیه برای همکاری با شرکای خود به منظور مقابله با تروریسم تاکید کرد.
"منیره شریف" خبرنگار العالم در تونس تأکید کرد، تجمع ها و راهپیمایی های متعددی در خیابان های پایتخت و استان های مختلف تونس شکل گرفت و مردم تاکید کردند در یک صف واحد پشت سر نیروهای امنیتی و ارتش برای مبارزه با تروریست ها ایستاده اند.

گروه تروریستی داعش امروز مسؤولیت این اقدام جنایتکارانه را برعهده گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها