نقشه داعش، برای سربریدن سیاستمداران مغربی

نقشه داعش، برای سربریدن سیاستمداران مغربی
سه شنبه 4 فروردين 1394 - 09:53

نيروهاي امنيتي مغرب يك هسته مرتبط با گروه تروريستي داعش را شناسايي و اعضاي آن را دستگير كردند؛ این تروریستها قصد داشتند با ربودن شخصيت هاي سياسي و نظامي آنان را سر ببرند و به شيوه داعش دست به عملیات انتحاری بزنند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نيروهاي مغربی توانستند يك هسته تروريستي مرتبط با داعش را كه درحال برنامه ريزي براي اجراي عمليات انتحاري با استفاده از خودروهاي بمبگذاري و ترور نظاميان و سياستمداران به شيوه داعش بود، كشف و اعضاي آن را بازداشت كنند.
عبدالحق خيام رئيس دفتر مركزي تحقيقات قضايي سازمان اطلاعات داخلي مغرب در كنفرانسي مطبوعاتي به تشريح جزئيات جديدي درباره اين هسته مرتبط با گروه داعش پرداخت. 13 عضو اين هسته در جريان آمادگي خود براي اجراي عمليات تروريستي در 9 شهر مغرب بازداشت شدند.
عبدالحق خيام تصريح كرد: مسؤولان ذيربط اين هسته را از پنج ماه پيش زير نظر داشتند و عناصر اين هسته با گروه تروريستي داعش بيعت كرده و قصد داشتند كه خود را "ولايت دولت اسلامي در بلاد غرب دور- نوادگان يوسف بن تاشفين" بنامند.
وي افزود: اين متهمان قصد داشتند از تجربه گروه داش در عراق و سوريه گرته برداري كنند زيرا درصدد حمله به مقبره سيدي بوعبيد الشرقي در شهر ابي الجعد و ربودن شخصيت هاي غيرنظامي و نظامي و سربريدن آنها بودند.

نيروهاي امنيتي مغربی توانستند مقاديري سلاح و ظروف حاوي سم را در يك خانه در شهر اكادير در جنوب مغرب كشف و ضبط كنند. اين همان خانه اي بود كه سردسته اين هسته تروريستي در آنجا بازداشت شد.

عناصر اين هسته تروريستي بين 19 و 37 سال سن داشتند و قبل از بيعت با گروه تروريستي داعش، با شبكه القاعده در ارتباط بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها