سبک زندگی فلسطینی:

هم خانگی با بمب عمل نکرده !

هم خانگی با بمب عمل نکرده !
سه شنبه 4 فروردين 1394 - 19:06

یک روزنامه انگلیسی به بررسی زندگی خانواده های فلسطینی پرداخت که در کنار بمب های منفجره نشدۀ رژیم صهیونیستی زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کیم سنگوبتا" روز سه شنبه در مطلبی در "ایندیپندنت" نوشت: برخی از خانواده های فلسطینی، با توجه به نداشتن خانه های جایگزین، بناچار در خانه هایی زندگی می کنند که بمب های عمل نکردۀ تجاوز اسرائیل به غزه، در آن ها به جا مانده اند.

در این میان، خانوادۀ ناصر، که پس از مدت ها، سرانجام بمب را از خانۀ آن ها خارج کردند، از شادی جشن گرفتند.

سنگوبتا می نویسد: صدای شادی از خانه ناصر بلند شده است زیرا آن ها پس از مدت ها، سرانجام از هم خانه بودن با بمبی سه متری، خلاص شدند !

برپایه این گزارش، خانوادۀ ناصر یکی از 40 خانواده فلسطینی است که همچنان بمب هایی منفجر نشده از حمله رژیم صهیونیستی در خانه های آن ها به جا مانده است.
نویسنده این مقاله، تاکید کرد: در تمام این مدت، خانوادۀ 18 نفرۀ ناصر، با وجود آن که در اتاق پذیرایی شان شکافی بزرگ ایجاد شده بود، به همراه بمب، در خانه زندگی می کردند.
برخی از نهادها و رسانه ها، خانواده ناصر را به سبب زندگی در کنار بمبی که هر آن امکان انفجارِ آن وجود دارد، سرزنش کرده و آن ها را به بی مسئولیتی متهم کردند. اما فضل ناصر تاکید کرد که پول کافی برای اجاره کردنِ خانه ای دیگر ندارد.
خنثی سازی و انتقال این بمب ها، دستکم 5 هزار دلار هزینه دارد. شخصی به نام "احمد میت" به همراه 18 کارمندش، عهده دار این کار است. او برای انتقال این بمب، به 13 روز فرصت برای ایجاد خندق و سه هفته تلاش برای مقاوم سازی و ایمن سازی منزل وقت نیاز دارد.

26

پربیننده ترین خبرها