وزرای خارجه عراق و سوریه: در یک سنگریم

وزرای خارجه عراق و سوریه: در یک سنگریم
سه شنبه 4 فروردين 1394 - 22:20

وزیر امورخارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای عراقی، تاکید کرد که دو کشور در جنگ با تروریسم در یک سنگرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید المعلم" در کنفرانس خبری مشترک با "ابراهیم جعفری" در دمشق اظهار داشت: اگر عراق در سلامت باشد، سوریه نیز در سلامت خواهد بود، به همین سبب کاملا اطمینان داریم که رهبران عراق، برای همراهی با سوریه و درهم شکستن محاصره ای که ضد کشورمان تحمیل شده است، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، معلم با اشاره به اظهارات وزیر اطلاع رسانی اردن مبنی بر آموزشِ نظامی عشایر سوریه در خاک اردن، خاطرنشان کرد: این اظهارات موضوع تازه ای نیست و فقط ثابت می کند گفته های پیشینِ ما درباره وجود پادگان هایی برای آموزش تروریست ها در اردن، صحت داشته است.
ابراهیم جعفری نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: سوریه، در حال دفاع از همه کشورهای همسایه است و همه کشورها باید متوجه این مساله باشند، بنابراین مایه شگفتی است اگر کشورهای همسایه، از وجود تروریسمی که کودکان را می کشد و خشک و تر را با هم می سوزاند، نگران نباشند.
جعفری سپس با تاکید بر این که امنیت عراق و سوریه، یکی است، خاطر نشان کرد: خطرهای مشترکی که دو کشور را تهدید می کند، هماهنگی در سطح بالا را می طلبد.
وی همچنین در خصوص مبارزه با داعش گفت: نیازی به کمک نیروهای زمینی نداریم، زیرا ارتش عراق، وظیفه خود را در این زمینه انجام می دهد، با این حال کشورهای عربی می توانند در این زمینه از طریق پوشش هوایی به ما کمک کنند.
وزیر خارجه عراق تاکید کرد: کشورهای همسایه، باید از سوریه و عراق پشتیبانی کنند تا تروریسم به کشورهای آن ها منتقل نشود.
ابراهیم جعفری، پیش از پایان سفر چند ساعته به دمشق، با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز دیدار کرد و راه های هماهنگی میان دو کشور برای مقابله با چالش های مشترک امنیتی و مبارزه با داعش، را بررسی کرد.

ابراهیم جعفری امروز پس از دیدار با مسؤولان سوری به کشورش بازگشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها