افزایش 20 برابری غربالگری برضد کرونا در عربستان

افزایش 20 برابری غربالگری برضد کرونا در عربستان
چهارشنبه 5 فروردين 1394 - 20:56

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد میزان افراد معاینه شده مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 20 برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وزارت بهداشت عربستانی همچنین افزود: آزمایش نمونه های تهیه شده در آزمایشگاههای بسیار پیشرفته ای انجام می گیرد که هدف از برپایی آنها کشف هر چه سریع تر موارد ابتلا به این بیماری و افزایش سطح آمادگی برای مقابله با بیماری کرونا و اطمینان درباره سلامتی افراد جامعه می باشد.

دولت عربستان برای مقابله با این ویروس خطرناک، اقدام به امضای توافق نامه همکاری با مرکز مبارزه با بیماری ها و پیشگیری از آنها در امریکا نموده است.

جان واتسن متخصص میکروب شناس که ریاست تیم مرکز امریکایی در عربستان را به عهده دارد در این باره گفت: وزارت بهداشت عربستان در حال حاضر در مقایسه با گذشته در وضعیت بهتری برای مقابله با این بیماری قرار دارد و حتی میزان افراد کشف شده مبتلا به این بیماری در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت در ایجاد همکاری بهتر میان مراکز بهداشتی و آزمایشگاهها و وزارت بهداشت عربستان برای کشف موارد ابتلا به این بیماری و مداوای انها گفت: تلاش ها در زمینه همکاری مشترک درباره مدیریت این بیماری باعث کنترل آن شده است و این تلاش ها فقط به وزارت بهداشت محدود نبوده است، بلکه وزارت کشاورزی عربستان نیز آمادگی کامل خود را برای انجام تحقیقات و تلاش برای شناخت و بررسی این ویروس اعلام کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها