آموزش تروریست‌های "خوب" در ترکیه به تعویق افتاد

آموزش تروریست‌های
جمعه 7 فروردين 1394 - 18:47

وزیر امورخارجه ترکیه، از تعویق برنامه مشترک آمریکا و ترکیه برای آموزش عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد" در خاک ترکیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مولود چاوش اوغلو" در گفت وگو با شبکه ان.تی.وی درباره روند اجرای برنامه آموزش جنگ جویان ارتش آزاد گفت: وقت کشی از جانب ما نبوده است. اجرای این برنامه کمی به تعویق افتاده است، زیرا آمریکا از نظر جغرافیایی بسیار دورتر از ماست. اما در هر صورت در زمینه های فنی و سیاسی، همه چیز بر وفق مراد است.

وی افزود: ترکیه آمادگی دارد که پیوستن انگلیس به این برنامه را نیز بررسی کند.

آمریکا و متحدان منطقه ای آن، برخی از تروریست های حاضر در سوریه را "افراد مسلح میانه رو" می نامند و آنها را مورد حمایت مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی قرار می دهند.

ترکیه و آمریکا در ماه فوریه گذشته، با امضای توافقنامه ای، مقرر کردند که جنگ جویان "ارتش آزاد" را برای جنگ با عناصر مسلح "داعش" آموزش دهند. بر پایه این توافق، دو هزار تن از عناصر ارتش آزاد به مدت یک سال آموزش خواهند دید. آمریکا متعهد شد که برای جنگ جویان، سلاح و مهمات تهیه کند و آموزش آن ها را به عهده مربیان ترکیه ای و آمریکایی خواهد بود.

رسانه های ترکیه، فاش کردند در حالی که قرار بود اجرای این برنامه، در تاریخ 1 مارس آغاز شود، اجرای آن به تعویق افتاد. این رسانه ها علت تعویق اجرای این برنامه را اختلاف ترکیه با آمریکا اعلام و تاکید کردند که ترکیه می خواست تعداد مربیان آمریکایی و ترکیه ای مساوی باشد. ترکیه همچنین خواهان تشکیل کمیته ای مشترک با آمریکا بود که وظیفه آن، گزینش نیروهایی است که باید آموزش داده شوند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها