نقش آمریکا در تجاوز عربستان به یمن

نقش آمریکا در تجاوز عربستان به یمن
سه شنبه 11 فروردين 1394 - 17:53

فعال عربستانی که در شبکه های اجتماعی با نام "مجتهد" شناخته می شود، از نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجتهد در مطلبی در پایگاه تویتر نوشت: برخی گفتند که این حمله بدون اجازه آمریکا صورت گرفته است که این گفته نه تنها اشتباه است، بلکه کاملاً با واقعیت مغایرت دارد.

مجتهد که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، بسیاری از افراد او را یکی از اعضای این خاندان و یا وابستگان به آن می دانند، اظهار داشت: واقعیت این است که آمادگی برای حمله به یمن از یک ماه قبل و پس از دسترسی سازمان اطلاعات آمریکا به اطلاعاتی مبنی براینکه حوثی ها (جنبش انصارالله) به عدن خواهند رفت، آغاز شد.

به گفته مجتهد، آمریکا از طریق فراهم کردن یک بانک اطلاعاتی از مواضع، برنامه ریزی خطوط پروازها، تصاویر ماهواره های ثابت و زنده، این عملیات را هدایت و پی گیری کرده است.

وی افزود: تصمیم براین بود که حمله تنها درصورت تکمیل شدن آمادگی های زمینی انجام شود اما رسیدن حوثی ها به عدن دو طرف آمریکا و آل سعود را به اجرای عملیات قبل از تکمیل آمادگی های زمینی واداشت.
مجتهد تصریح کرد: آمریکا از بیم خلل وارد شدن در توافق هسته ای با ایران تمایلی نداشت که با اقتدار در صحنه حضور یابد، زیرا اوباما می خواهند که این توافق جایزه وی به مردم آمریکا در دوران ریاست جمهوری وی باشد.

مجتهد خاطرنشان کرد: خبر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه العند در لحج سه روز قبل از حمله ، بخشی از این هماهنگی بود.

مجتهد گفت که فقط آمریکا دراین تصمیم گیری مشارکت نداشت، بلکه این طرح و اهداف آن را مشخص کرد و حمایت پشتیبانی از لحظه اجرای این را انجام داد و روند پروازها را پی گیری و نتایج حملات نظامی را رصد کرد.

پربیننده ترین خبرها