عضو کمیسیون مهاجرت در پارلمان عراق:

کودکان عراقی از گرسنگی در محاصره داعش جان باختند

کودکان عراقی از گرسنگی در محاصره داعش جان باختند
چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 08:00

عضو کمیسیون مهاجرت در پارلمان عراق ضمن اعلام خبر خودکشی زنان عراقی که فرزندان خود را در مناطق تحت محاصره داعش در اثر گرسنگی از دست داده اند، از سازمان های بین المللی خواست کمک های غذایی و بهداشتی خود را هرچه سریع تر به این مناطق ارسال کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم لقاء وردی در کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان عراق گفت: خانواده های عراقی در استان الانبار اعم از ساکنان اصلی شهرها و خانواده هایی که در این مناطق آواره شده اند، به دلیل گرفتار شدن در حلقه محاصره داعش در معرض گرسنگی شدید قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: صدها مادر و کودک در چندین شهر استان الانبار تحت محاصره اند و نیاز فوری به کمک های غذایی و دارویی دارند.

وردی افزود: در تماس با شهروندان و فعالان حقوق بشر برای ما محرز شده است که تعداد زیادی از کودکان در اثر گرسنگی و بیماری از دنیا رفته اند و تعدادی از مادران نیز به دلیل ناتوانی از تهیه شیرخشک و فراهم کردن غذا برای فرزندان دست به خودکشی زده اند.

نماینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد: موارد مرگ و میر در میان آوارگان در شهرهای راوه، عانه و القائم به 48 مورد رسیده که در میان آنها تعدادی کودک هستند و 78 مورد سوختگی به دلیل استفاده از روش های ابتدایی در طبخ غذا در چادرهای قابل اشتعال و 216 مورد بیماری پوستی نیز گزارش شده است.

عضو کمیسیون مهاجرت از وزارت خانه های عراقی و سازمان های بین المللی خواست در رساندن کمک های غذایی و بهداشتی به مناطق تحت محاصره داعش شتاب کرده و به مسوولیت خود برای حمایت از زنان و کودکان عمل کنند.

شورای البغدادی در استان الانبار 21 مارس سال جاری اعلام کرد: صدها کودک به دلیل کمبود شیرخشک و دارو بیمار شده اند و اعزام تیم پزشکی برای معالجه این کودکان و تامین غذا برای آنها را خواستار شد.

شورای استان الانبار نیز 20 فوریه سال جاری از رسیدن محموله کمک های  غذایی و یک لشکر زرهی به پایگاه عین الاسد برای آزادسازی منطقه البغدادی و رفع محاصره از خانواده هایی که در مجتمع مسکونی گرفتار شده بودند، خبر داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها