حملات عربستان به بحرین و یمن نشانه چیست ؟

حملات عربستان به بحرین و یمن نشانه چیست ؟
پنج‌شنبه 13 فروردين 1394 - 17:48

روزنامه لبنانی "السفیر" تأکید کرد، حمله عربستان و کشورهای عربی به یمن و حمله قبلی برای سرکوب انقلاب بحرین، نشان می دهد اقدامات نظامی عربی مشترک برای حفظ امنیت کشورهای عربی در برابر تهدیدهای خارجی و یا حمایت از ملت ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مصطفی یونس" در این مطلب نوشت: شور و حرارت سیاسی و نظامی برخی کشورها در قبال بحران یمن به حدی است که قبلا حتی در جنگهای اسرائیل علیه غزه و لبنان شاهد آن نبوده‌ایم؛ اشغال فلسطین و عراق و تجاوز به لبنان و فروپاشی اوضاع لیبی و قبل از آن سومالی، نتوانست کشورهای مذکور را به تحرک وادار کند.

یونس خاطرنشان کرد که فعالیتهای مشترک نظامی کشورهای عربی برای تحقق منافع رژیم هایی است که از نفوذ و قدرت بیشتری برخوردار هستند.

وی در ادامه به سخنان "هانی خلاف" معاون سابق وزیرخارجه مصر اشاره کرد که گفته بود: "تحول آشکاری در نظریه امنیت ملی عربی به وجود آمده است. از نظر تاریخی اسرائیل تهدیدی برای امنیت کشورهای عربی است، این در حالی است که نیرویی که باید برای همین منظور ایجاد شود، ضد اسرائیل کاری انجام نمی دهد؛ این امر به معنای تغییر مفهوم امنیت ملی است. این نیرو طبیعتا باید در چارچوب اساسنامه اتحادیه عرب فعالیت کند؛ اساسنامه ای که تأکید دارد نباید در امور داخلی کشورها دخالت کرد و یا نظام‌ها را تغییر داد؛ در اینجا این سؤال به وجود می‌آید که آیا این نیرو برای حمایت از رژیم‌ها در برابر تغییر تشکیل شده است؛ این سؤالی ریشه ای است."

 

پربیننده ترین خبرها