سوخت رسانی هوایی آمریکا برای حمله به یمن

سوخت رسانی هوایی آمریکا برای حمله به یمن
جمعه 14 فروردين 1394 - 11:00

العالم - واشنگتن آمادگی خود را برای ارائه سوخت به جنگنده های عربستانی برای هدف قرار دادن یمن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،  یک مسئول نظامی ارتش آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا اقدام به سوختگیری جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان  در یمن خواهد کرد اما این عملیات خارج از حریم هوایی یمن انجام خواهد گرفت.

جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان  در یک هفته گذشته به حملات خود علیه مواضع در یمن چون پایگاههای نظامی، غیرنظامی و زیر ساخت ها در این کشور ادامه می دهند.

مسئول نظامی امریکایی در جمع روزنامه نگاران تصریح کرد: فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دستور و مجوز استقرار هواپیماهای سوخت رسان را برای سوختگیری جنگنده های سعودی و همپیمانش در عملیات نظامی در یمن صادر کرده است.

مسئولان امریکایی پیشتر گفتند که این کشور در حال بررسی اعزام هواپیماهای سوخت رسان و هواپیماهای دارای رادار هشدار زودهنگام به عربستان برای مشارکت در حمله نظامی به یمن است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا متعهد شده است از تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن برای ضربه زدن به روند سیاسی در این کشور، حمایت اطلاعاتی و لوجستیکی نماید.

درهمین حال سازمان های حقوقی بین المللی از تلفات غیرنظامیان در پی حملات مداوم جنگنده های سعودی علیه یمن ابراز نگرانی کرده اند.

در تجاوز جنگنده های ائتلاف عربی به اردوگاه آوارگان و همچنین کارخانه تولید لبنیات در یمن صدها تن شهید شدند.

طی یک هفته از تجاوز نظامی عربستان به شهرهای یمن از جمله پایگاههای نظامی و غیر نظامی بیش از هزار شهروند یمنی شهید یا زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها