بحران در روابط دیپلماتیک تونس و ترکیه

بحران در روابط دیپلماتیک تونس و ترکیه
شنبه 15 فروردين 1394 - 08:04

ترکیه از سفیر تونس خواست در خصوص اتهامات وزیرخارجه این کشور توضیح دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسؤول ارشد ترکیه‌ای خاطرنشان کرد که وزارت خارجه این کشور از سفیر تونس خواسته است درباره اتهامات وزیر خارجه این کشور مبنی بر تسهیل عبور افراطی‌ها به سوریه و عراق  توضیح دهد.
"الطیب البکوش" وزیر خارجه تونس پنجشنبه گذشته به خبرنگاران گفته بود: از سفیر خود در ترکیه خواستیم به مسؤولان این کشور یادآوری کند که ما نمی خواهیم کشوری اسلامی مانند ترکیه از طریق تسهیل عبور تروریستها به عراق و سویه تحت عنوان "جهاد"، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به تروریسم در تونس کمک کند.
البکوش خاطرنشان کرد: ما این جنگجویان را مجاهد نمی‌دانیم و اقدامات آنان هیچگونه ارتباط دور و یا نزدیک با جهاد ندارد؛ این افراد جوانانی فریب خورده هستند که اکثر آنان از طریق مرزهای زمینی ترکیه به عراق و سوریه رفته اند.
وی تأکید کرد: بعضی از کسانی که در آنجا (عراق و سوریه) جنگیده اند، اکنون بازگشته اند تا در تونس دست به اقدامات تروریستی بزنند.
شهروندان تونسی بدون نیاز به گرفتن ویزا می توانند به ترکیه سفر کنند.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور تونس، حدود 3 هزار تبعه این کشور به گروه های تروریستی در عراق و سوریه پیوسته‌اند. و حدود 500 نفر از این تروریستها طی ماه‌های اخیر به تونس بازگشته‌اند.
حمله اخیر تروریستی به یک موزه مشهور در پایتخت تونس 21 کشته برجا گذاشت. داعش مسؤولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها