دلیل غیبت مرموز خطیب مسجدالحرام

دلیل غیبت مرموز خطیب مسجدالحرام
دوشنبه 17 فروردين 1394 - 17:53

العالم - غیبت شیخ "سعود الشریم" خطیب مسجد الحرام از اقامه نماز جمعه و به‌روز نشدن حساب کاربری وی در توییتر به دو ماه رسید و عده‌ای این موضوع را با خودداری وی از مدح و ثنای پادشاه پیشین عربستان بی‌ارتباط نمی‌دانند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، امروز (دوشنبه) دو ماه کامل از غیبت شیخ "سعود الشریم" امام جماعت و خطیب مشهور مسجدالحرام می گذرد.

به نوشته رأی الیوم، وی نه تنها از منبر خود در مسجدالحرام که مهم ترین منبر جهان اسلام به شمار می آید غیبت کرده، بلکه حساب کاربری اش در توییتر که بیش از یک میلیون نفر آن را دنبال می کنند نیز از دو ماه قبل به روزرسانی نشده است.

آخرین بار وی در ششم فوریه (17 بهمن 93) در خطبه های نماز جمعه مسجدالحرام دیده شد و در سخنان خود ضمن محکوم کردن زنده سوزی خلبان اردنی توسط گروهک تروریستی داعش خاطرنشان کرد: مردمی که از جهل و قساوت و انتقام جویی پیروی می کنند بر دشمنان خود پیروز نخواهند شد.

شریم، برای مرگ عبدالله مرثیه نگفت

بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان، همه چهره های شاخص در عربستان به ذکر "مناقب" و بیان مدح و مرثیه برای او پرداختند که یکی از این افراد "عبدالرحمن السدیس" مدیر کل امور مسجدالحرام و مسجد نبوی است که نامش همیشه همراه نام الشریم آمده، زیرا این دو از اولین کسانی بودند که امامت نمازگزاران را در نمازهای ماه رمضان به عهده داشتند. اما شریم از این کار خودداری کرد و مدح و ثنای عبدالله بن عبدالعزیز را بر زبان نیاورد.

سکوت الشریم پس از مرگ ملک عبدالله ابهامات زیادی را ایجاد کرده و مشخص نیست که این کار او به سبب پرهیز وی از مدح پادشاهان بوده یا دلیل دیگری دارد. برخی افراد، میان سکوت معنادار الشریم و دور شدن او از منبر

گفتنی است که امامان مسجد الحرام پنج تن هستند که به نوبت خطبه های نماز جمعه را ایراد می کنند و عبارتند از: عبدالرحمن السدیس، سعود الشریم، صالح بن حمید، صالح آل طالب و اسامه خیاط.

درباره غیبت شیخ الشریم تا کنون بیانیه ای از سوی مقامات عربستان صادر نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها