لاوروف: برای احیای روند سیاسی در یمن رایزنی می‌کنیم

لاوروف: برای احیای روند سیاسی در یمن رایزنی می‌کنیم
دوشنبه 17 فروردين 1394 - 20:49

العالم - وزیر امور خارجه روسیه گفت: درباره بحران یمن و احیا روند سیاسی در این کشور با طرف‌های مختلف از جمله عربستان سعودی رایزنی می‌کنیم.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: برای تغییر روند نظامی در یمن به روند سیاسی و انتقال به مرحله گفت وگو، با ریاض رایزنی می کنیم.

وی طرف های یمنی را به پایان دادن به جنگ و درگیری و بازگشت به روند سیاسی و تلاش برای ایجاد وفاق ملی دعوت؛ و به افزایش شمار غیرنظامیان قربانی جنگ یمن و تخریب تاسیسات زیربنایی غیرنظامی بر اثر تجاوز هوایی عربستان و ائتلاف عربی اشاره کرد.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به گام های پیشین مسکو برای حل بحران یمن که مورد استقبال قرار گرفت، از مشارکت روسیه و دیگر قدرت های بین المللی و منطقه ای دوست یمن برای پایان دادن به بحران این کشور سخن به میان آورد و گفت: برخی طرف ها هنگام اجرای توافق های پیشین برای حل بحران یمن، به جای تلاش برای تحقق وفاق ملی، برای کسب امتیازات بیشتر تلاش کردند.

وی در ادامه خواهان درس گرفتن از گذشته و از سرگیری روند گفت وگوی ملی واقعی همه طرف های یمنی شد و تاکید کرد  که این امر امکان پذیر است.

لاوروف با ابراز نگرانی از طفره رفتن شورای امنیت سازمان ملل متحد از بررسی طرح ابتکاری مسکو برای اعلام آتش بس در یمن ابراز، گفت: رایزنی ها درباره آتش بس در یمن امروز (دوشنبه) صورت می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها