نیویورک‌تایمز:عربستان در حمله زمینی بی تجربه است

نیویورک‌تایمز:عربستان در حمله زمینی بی تجربه است
سه شنبه 18 فروردين 1394 - 13:20

العالم - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به احتمال حمله زمینی عربستان به یمن، سعودی ها را فاقده تجربه حمله زمینی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این روزنامه روز سه شنبه با انتقاد از تجاوز عربستان به یمن، آن را عاملِ نابودی هرگونه امیدی به ثبات در یمن دانست.

نیویورک تایمز نوشت: دخالت نظامی سعودی در یمن، ممکن است اوضاع این کشور را به جنگ داخلی و حتی جنگ منطقه ای تبدیل کند. از طرفی این دخالت نظامی، هرگونه امید به بازگشت ثبات به یمن را از بین برد. این در حالی است که عربستان به جای استفاده از قدرت و نفوذ خود، می بایست مذاکرات دیپلماتیک را در دستور کار قرار می داد، زیرا گفت و گوی دیپلماتیک بهترین راه برای پیشبرد اوضاع به سمت راه حلی دائمی در این کشور است.

این روزنامه افزود : تسلط انصار الله بر بخش اعظم یمن از یک سو و قوی تر شدنِ احتمال دستیابی ایران و آمریکا و قدرت های بزرگ به توافق هسته ای، سبب شد عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دست به اقداماتی غیرمسئولانه بزنند.

نیویورک تایمز با تاکید بر این که انصار الله، ساکنان اصیل یمن هستند، هشدار داد که به همین سبب، نمی توان چنین گروهی را از طریق نظامی شکست داد و این در حالی است که عربستان، احتمالا قصد دارد به یمن حملۀ زمینی کند، هرچند که عربستان در عملیات زمینی بی تجربه است.

این روزنامه آمریکایی از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواست بر رهبران سعودی فشار بیاورد تا راه حلی سیاسی را جایگزین تجاوز کنند و از بروز جنگی گسترده تر جلوگیری کند تا فرصت ثبات در یمن شکل بگیرد.

26

پربیننده ترین خبرها