یافته های وحشتناک، درباره عوارض سیگار کشیدن

یافته های وحشتناک، درباره عوارض سیگار کشیدن
سه شنبه 18 فروردين 1394 - 14:30

العالم - پژوهشگران آمریکایی با مطالعه درباره زیان های سیگار، متوجه شدند که کشیدنِ سیگار، بر قدرت مقاومتِ میکروب ها در برابر سیستم ایمنی بدن، قرص ها و آنتی بیوتیک ها تاثیر می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پژوهشگران دانشکدۀ پزشکیِ دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که دود سیگار می تواند باعث مقاوم تر و تهاجمی تر شدنِ میکروبِ MRSA شود که به باکتری اورئوس نیز معروف است.

گروهِ پژوهشگرانِ این دانشکده، هنگام بررسی عوارض سیگار دریافتند که از بین بردنِ میکروب MRSA وقتی در معرض دود سیگار، قرار گرفته باشد، بسیار مشکل تر از نابود کردن همان میکروب، پیش از قرار گرفتن در معرض دود سیگار است.

نتایج این پژوهش ثابت کرد که دود سیگار، از طریق ایجاد تغییر در دیوارۀ سلول ها، میکروب ها را در برابر سیستم ایمنی بدن و آنتی بیوتیک ها مقاوم تر می کند. MRSA میکروبی است که به صورت مسالمت آمیز بر روی بدن و پوست انسان وجود دارد و هنگام بروز پارگی یا خراش بر روی پوست، التهابات و تاول هایی در پوست ایجاد می کند.

اما این باکتری، در بدن افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، نوزادان، سالمندان، بیماران دیابتی، افراد دارای اعضای پیوندی و بیماران سرطانی، تاثیری متفاوت دارد و التهاباتی خطرناک را سبب می شود و از طریق نفوذ به خون، به سایر اعضا منتقل می شود و مسمومیت خون، التهاب ریه، التهاب دریچه های قلب، التهاب استخوان ها و دیگر عوارض را سبب می شود و حتی در بعضی مواقع به مرگ منجر می شود.

دکتر "لورا کراتی الکساندر" رئیس گروه پژوهش در دانشگاه کالیفرنیا گفت: ما اطلاع داشتیم که سیگار کشیدن، به سلول های دستگاه تنفسی و سیستم ایمنی بدن ضرر می زند؛ اما پژوهش های جدید ثابت کرد که سیگار کشیدن می تواند، موجب مقاوم تر و مهاجم تر شدن باکتری ها در بدن شود.

آخرین آمارهای سازمان بهداشت جهانی، از افزایش ابتلا به باکتری MRSA در بیمارستان ها و درمانگاه ها حکایت دارد. در گزارش های این سازمان آمده است که این باکتری، نقشی اساسی در گسترش موارد ابتلا به عفونت مجاری ادراری، التهاب ریوی، و عفونت در رگ ها دارند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها