روسیه: مذاکرات سیاسی یمن از سر گرفته شود

روسیه: مذاکرات سیاسی یمن از سر گرفته شود
چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 08:56

وزیر خارجه روسیه از سرگیری هر چه سریع‌تر مذاکرات سیاسی در یمن و تلاش طرف‌های ذی‌ربط در این خصوص را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزرات خارجه روسیه، دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد «وزیر خارجه روسیه از سرگیری هر چه سریع‌تر مذاکرات سیاسی در یمن و تلاش طرف‌های ذی‌ربط در این خصوص را خواستار شد. این کشور در گفت‌وگویی تلفنی با همتای مصری خود «سامح شکری»، بر ضرورت ازسرگیری هر چه سریعتر روند سیاسی در یمن تأکید و تصریح کرد طرف‌های جنگ باید با تمام توان برای آغاز این مذاکرات تلاش کنند.
از سوی دیگر، وزیر خارجه مصر با اعلام مخالفت کشورش با افزایش خشونت‌ها در یمن، خاطرنشان کرد طرف مصری نیز برای دستیابی به راهکارهای حل بحران یمن، فعالانه تلاش می‌کند.
به نوشته «الیوم السابع»، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است در این گفت‌وگو  طرفین دیدگاه‌هایشان را همچنین درخصوص دیگر مسائل مهم منطقه‌ای مطرح کردند.
طبق این بیانیه، لاوروف به همتای مصری خود اعلام کرده است طرف روسی گام‌هایی را برای برقراری ثبات در لیبی و سوریه برداشته است.
براساس این گزارش، از آغاز تجاوز ائتلاف موسوم به سعودی به یمن که حدود دو هفته از آن می‌گذرد، روسیه گام‌های جدی را برای حل این بحران برداشته است. از جمله این که روسیه، روز شنبه با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت، توقف حملات به یمن را خواستار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها