محاصره داعشی‌ها و سلفی‌ها در اسپانیا با کنترل مساجد

محاصره داعشی‌ها و سلفی‌ها در اسپانیا با کنترل مساجد
چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 20:04

العالم - با انهدام چندین باند افراطی در اسپانیا، مشخص شده که اکثر عناصر "داعش" از اینترنت و شبکه های اجتماعی به عنوان مهم ترین ابزار برای بیان پیام های افراط گرایانه خود و جذب افراد در نقاط مختلف جهان استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از سایت مغربی"هسپرس"، تندروها از مساجد نیز برای جذب اعضا و بیان افکار تروریستی خود در اسپانیا استفاده می کنند و منطقه "کتالونیا"، استان اندلس و شهرهای سبته و ملیلیه و والنسیا و نیز مادرید از مهم ترین مکان های فعالیت گروه های افراطی در اسپانیا است و بیشتر افرادی که به اتهامات تروریستی در اسپانیا بازداشت شده اند، اهل این مناطق هستند.

به همین علت وزارت کشور اسپانیا در اقدامی جدی به سرویس های امنیتی این کشور دستور داده که در آمادگی کامل به سر ببرند و هزار مسجد و مکان عبادت را در این کشور زیر نظر بگیرند.

"کتالونیا" در اسپانیا از مهم ترین کانون های یارگیری برای گروه های افراطی و نیز مهم ترین پایگاه جریان سلفی است و دو شهر سبته و ملیلیه نیز کانون فعالیت اعضای "جنبش تبلیغ" است؛ جنبشی که در فهرست گروه های های دارای فکر تروریستی قرار ندارد اما گرایش مذهبی آن مبتنی بر دعوت به افراطی گری است.

براساس یافته های سازمان اطلاعات اسپانیا، 50 مسجد و مکان عبادت در اقلیم کتالونیا وجود دارد که اغلب آنها کانون افکار سلفی است و در اغلب آنها تفسیرهای افراطی از دین اسلام ارائه می شود که به اعتقاد این دستگاه، با اصول دموکراسی، اصول آزادی های فردی و جمعی و نیز الگوی همزیستی در کشورهای اروپایی منافات دارد.

دستگاه اطلاعات اسپانیا می گوید: این تعداد مسجد در حقیقت بیانگر تعداد واقعی مساجد موجود در کتالونیا نیست و مکان های دیگری چون منازل شخصی افراد نیز وجود دارد که از آن برای ترویج افکار افراطی و سلفی استفاده می شود.

خاطرنشان می شود که هم اکنون یک میلیون و 85 هزار مسلمان در اسپانیا زندگی می کنند که 40 درصد آنها مغربی هستند و 39 درصد آنها تابعیت اسپانیایی دارند؛ مقامات اسپانیا درباره جریان سلفی در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها