افشای تعداد عناصر داعش در استان نینوا

افشای تعداد عناصر داعش در استان نینوا
پنج‌شنبه 20 فروردين 1394 - 12:08

العالم - معاون رئیس جمهوری عراق، ضمن افشای تعداد داعشی ها در استان نینوا، اعلام کرد که شش طیف مختلف از نیروهای نظامی در آزادسازی این استان شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسامه النجیفی" اعلام کرد: نیروهایی که در عملیات آزادسازی استان نینوا شرکت خواهند کرد، شش طیف خواهند بود که عبارتند از: نیروهای ارتش عراق که یگان هایی ویژه برای آزادسازی نینوا در نظر گرفته است،نیروهای پلیس فدرال ، نیروهای پلیس محلی که جمعاً شمار آن ها به 15 هزار نیروی پلیس می رسد، نیروهای بسیج ملی که تعداد آن ها به شش هزار مبارز می رسد، نیروهای پیشمرگه وائتلاف بین المللی.

النجیفی در گفت وگو با شبکه السومریه با تاکید بر این که نینوا شمار زیادی داوطلبِ آمادۀ جنگ و آموزش دیده برای مبازره با داعش دارد، تنها نیاز این جنگ جویان را سلاح عنون کرد و افزود: حیدر العبادی نخست وزیر عراق، وعده داده است که سلاح لازم را در اختیار نیروهای داوطلب نینوا و پلیس محلی این استان قرار دهد تا این نیروها، نقشی اساسی در آزادسازی استان خود داشته باشند.

وی همچنین فاش کرد که شمار داعشی های موجود در استان نینوا از 5 هزار جنگ جو فراتر نمی رود که از 45 درصد از این افراد، اروپایی، سوری و آسیایی هستند و تنها 3 درصد از این پنج هزار نفر از مردم موصل هستند.

26

پربیننده ترین خبرها