نتایج نشست مخالفان و دولت سوریه در مسکو مثبت بوده است

نتایج نشست مخالفان و دولت سوریه در مسکو مثبت بوده است
جمعه 21 فروردين 1394 - 16:35

هماهنگ کننده گفتگوهای هیأت دولت سوریه با مخالفان در مسکو گفت: نشست اخیر مسکو بین طرفین، زمینه تشکیل مقدماتی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ویتالی نامکین" هماهنگ کننده روس گفتگوهای هیأت دولت سوریه با مخالفان در روسیه در یک نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: طرفین توانستند برای اولین بار به یک سند سیاسی دست یابند که می توان آن را "سکوی مسکو" نامید.
پایگاه روسیا الیوم در این باره به نقل از نومکین نوشت: گفتگوهای مسکو، پایه ای برای نشست های آتی فارغ از محل برگزاری آنها خواهد بود.
وی تأکید کرد: هیچ کس نمی تواند دستاوردی را که در نشست اخیر به دست آمد انکار نماید. زیرا با وجود منفی بافی عده ای، ما به نتایج جدیدی دست یافته ایم.
هماهنگ کننده گفتگوهای مشورتی دولت و مخالفان سوریه تصریح کرد: نشست مسکو، کاملا مشورتی بود و نمی توان آن را به عنوان مذاکره به شمار آورد و این نشست به منزله جایگزینی برای مذاکرات ژنو درباره سوریه نخواهد بود.
وی افزود: بنیان های روند سیاسی آینده سوریه باید بر محور یکپارچگی خاک سوریه و حفظ نهادهای این کشور استوار باشد و طرف های شرکت کننده در این نشست به این نتیجه رسیدند که با هدف متوقف کردن تروریسم، کشورهای مشخصی تحت فشار قرار گیرند.
نامکین خاطرنشان کرد: نمی توان برای حل بحران بزرگی مانند بحران سوریه از راه حل های سریع سخن گفت.
وی دلیل عدم شرکت ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه در نشست موسکو را تأکید این گروه بر حضور در این نشست به عنوان تنها هیأت مخالف دولت سوریه در آن دانست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها