مهم ترین توافقات به دست آمده در نشست دولت سوریه و مخالفان در مسکو

جمعه 21 فروردين 1394 - 18:06

هیأت های مذاکره کننده دولت و مخالفان سوریه در دومین نشست خود در مسکو پایتخت روسیه سندی را امضاء کردند که از جمله بندهای آن تأکید بر حل بحران سوریه با روش ها و ابزارهای سیاسی و براساس اصول مورد اتفاق در کنفرانس ژنو یک است.

عبدالله عیسی خبرنگار العالم از مسکو گزارش داد: مهمترین مواد این سند شامل حل مسالمت آمیز بحران سوریه براساس بیانیه کنفرانس ژنو 1 ، لغو تحریم های اقتصادی، حمایت از ارتش در مبارزه با تروریسم و درخواست از جامعه جهانی برای محاکمه حامیان گروه های تروریستی است .
" میس کریدی" از مخالفان سوری در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری العالم گفت : مذاکره کنندگان درباره حمایت از ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم توافق کردند حتی مخالفان بسیار تُند دولت دمشق نیز موافق حمایت از ارتش در مبارزه با تروریسم بودند.
دومین نشست مسکو باعث به وجود آمدن فضای اعتماد میان مخالفان و نظام سوریه شده و مذاکره کنندگان موافقت خودشان را با راه حل های مبتنی بر گفتگوی طرف های سوری – با یکدیگر، اعلام کردند و در این نشست پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته ای مشترک در قزاقستان برای آماده کردن مقدمات نشست مسکو 3 یا نشست دمشق 1 نیز پیشنهاد شد.
" رنده قسیس " یکی از فعالان حقوقی سوریه اعلام کرد : نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان از آغاز به کار کمیته مشترک مخالفان و نظام سوریه در کشورش برای برگزار کردن نشستی آتی در مسکو یا دمشق استقبال کرده است و روسیه نیز برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه بسیار تلاش می کند.
قسیس گفت : ما هم باید به روسیه در حل مسالمت آمیز بحران سوریه کمک کنیم.
در این راستا، کمک به ارتش و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و درخواست از جامعه جهانی برای خشکاندن منابع مالی تروریست ها و وادار کردن حامیانشان به پایان دادن به این روند، از جمله گام های مهم در راستای کمک به دستیابی به راه حل نهایی برای بحران سوریه به شمار می آید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها