نماينده سازمان ملل در امور يمن استعفا كرد

نماينده سازمان ملل در امور يمن استعفا كرد
پنج‌شنبه 27 فروردين 1394 - 08:05

یک مقام سازمان ملل از استعفای جمال بن عمر نماینده این سازمان در امور یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مقام سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: بن عمر خود از سمت مشاور بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در امور یمن کناره گیری کرد.
این مسول سازمان ملل متحد افزود: از میان افرادی که احتمال دارد جایگزین بن عمر شوند، می توان به نام اسماعیل ولد شیخ احمد، سرپرست کنونی هیات سازمان ملل در مبارزه با ابولا که اهل کشور موریتانی است، اشاره کرد.
بنابر این گزارش، بن عمر 58 ساله که یک دیپلمات اهل کشور مغرب است، در اوت 2012 به طور رسمی به عنوان مشاور بان کی مون در امور یمن برگزیده شده بود. اقدامات وی برای میانجیگری میان طرفین درگیری در یمن پس از سقوط علی عبدالله صالح رییس جمهور مخلوع آن کشور، راه به جایی نبرد.
این بحران در ماه های اخیر بدل به جنگی آشکار میان عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن که اکنون در عربستان به سر می برد و جنبش انصارالله که کنترل بیشتر مناطق کشور را در دست دارد، بدل شد.
به گفته دیپلمات ها، بن عمر از هفته ها قبل زیر تیغ انتقاد طرفداران منصور هادی و متحدانش در شورای همکاری خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی قرار گرفت.
عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 با همراهی چند کشور عربی دیگر که یک ائتلاف را تشکیل دادند، حملات هوایی را علیه مواضع مردم یمن آغاز کرد و تا کنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیده و تاسیسات زیربنایی این را نیز درحملات خود هدف قرار می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها