تجاوز سعودیها به یمن با سلاح‌های ممنوعه + فیلم

يکشنبه 30 فروردين 1394 - 13:27

صنعاء(العالم)- با ادامه پایداری مردمی یمن، جنگنده های سعودی با تسلیحاتی که در سطح بین المللی ممنوع است، مردم بی دفاع این کشور را آماج حملات خود قرار داده اند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، در پی حمله جنگنده های سعودی به مناطقی در یمن، سموم و گازهای غیرطبیعی از بمبها متصاعد شد و در نتیجه آن صدها تن از مردم دچار خفگی شدند.
جنگنده های سعودی حملات خود را به مناطق جنوب صنعا و شهر تعز افزایش داده اند و کاخ ریاست جمهوری و پادگان گارد ملی را در نزدیک آن هدف قرار دادند که شمار زیادی از مردم به قتل رسیدند.
بر اساس گزارش های رسیده، جنگنده های سعودی بیشتر استان های یمن را هدف حملات شدید قرار داده اند. در این بین صنعا پایتخت این کشور هدف بیشترین حملات موشکی و بمباران قرار گرفت همچنین به دنبال حملات هوایی سعودی ها به منطقه "فج عطان" شمار زیادی از مردم قربانی و اعضای صدها خانواده یمنی آواره شدند.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که حملات جنون آمیز عربستان سعودی به یمن آغاز شکست آل سعود است که از ابتدای حملات و بمباران یمن تا کنون هیچ دستاوردی نداشته است.
"حسن مجلی" تحلیلگر یمنی، به خبرنگار العالم گفت: عربستان سعودی به این علت به دامنه حملات اخیرش افزوده که احساس شکست می کند و دریافته است که مردم یمن انسجام خود را حفظ کرده اند و در نتیجه سعودی هیچ امیدی برای تحقق خواسته ها و اهداف خود ندارد.

وی افزود: به همین دلیل عربستان سعودی برای انتقام از ملت یمن به دامنه حملاتش افزوده است و همه تاسیسات و مراکز زیربنایی یمن را هدف حملات شدید قرار داده است در حالی که در سطح بین المللی هدف قرار دادن چنین تاسیساتی ممنوع است.
به گفته پزشکان، آل سعود سعود در این حملات از سلاح های ممنوع استفاده می کند، به گونه ای که از مناطق هدف قرار داده شده گازهای سمی بلند می شود که کاملا غیرطبیعی است و در نتیجه آن صدها تن از یمنی ها دچار خفگی شده اند.
خانم "ایمان ابوهادی" پزشک یمنی، در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: در بیمارستان «الجمهوریه» در صنعا بودم که مواردی از مجروحان به آنجا منتقل شدند که وضع فاجعه باری داشتند. این موارد نشان می دهد که از سلاح های ممنوع در سطح بین الملل و سلاح ها و بمب های خوشه ای علیه ملت یمن استفاده می شود.
در همین حال، کمیته مردمی برای جلوگیری از ادامه تجاوزگری ها اولین نشست خود را با هدف ایجاد تفاهم مردمی و ملی و وحدت بخشیدن به صفوف مردمی برگزار کرد.
"صالح الخولانی" یکی از رهبران جنبش انصارالله، به العالم گفت: ما سند تفاهم و وحدت را امضا کرده ایم و درباره تشکیل کمیته ای مردمی برای دفاع از کشور و جلوگیری از تجاوزگری آشکار خارجی توافق کردیم.

وی افزود: این توافق بر اساس مسوولیت پذیری در قبال میهن و ارتقای عملکردمان در برابر حملات نامشروع خارجی صورت گرفت.
 

پربیننده ترین خبرها