نگرانی صهیونیستها از تحویل سامانه اس 300 به ایران

نگرانی صهیونیستها از تحویل سامانه اس 300 به ایران
يکشنبه 30 فروردين 1394 - 14:21

تصمیم روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس 300 به جمهوری اسلامی ایران، تحلیلگران مسائل سیاسی و راهبردی رژیم صهیونیستی را مشغول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اودی سیگل" تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "روسیه سامانه پدافند هوایی اس 300 را در اختیار ایران قرار می دهد؛ این درحالی است که مسؤولان اسرائیلی همواره تلاش می کردند ایران را از دستیابی به این سامانه منع کنند."
وی اظهار داشت: "ایران حزب الله را برای رویارویی با اسرائیل آماده می کند، و اطلاعاتی در خصوص جبهه جدیدی در منطقه جولان بدست آمده است."
سیگل در ادامه ادعاهای خود خاطرنشان کرد: "ایران همچنین در صدد مسلح کردن عناصر حماس در منطقه یهودا و سامره است."
وی افزود: "در پی توافق هسته ای، میلیاردها دلار از پولهای بلوکه شده ایران که بخش عمده آن برای حمایت از برنامه هسته ای هزینه می شود، آزاد می شود؛ همچنین با توافق هسته ای، ایران به سامانه پدافند هوایی اس 300 مجهز می شود.در نتیجه این اقدامات شرایط امنیتی اسرائیل بسیار دشوارتر از قبل می شود."
"ایهود یعری" دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "توافقنامه خرید سامانه اس 300 در سال 2007 بین ایران و روسیه امضا شد. در سال 2010 مدودوف رئیس جمهور وقت روسیه توافقنامه تحویل سامانه اس 300 به ایران را به تعلیق درآورد."
وی افزود: "این توافقنامه برای همه جنگنده ها از جمله جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل چالش ساز خواهد بود.وجود این جنگ افزار نظامی در منطقه بی سابقه است. سوریه نیز به این جنگ افزار چشم امید بسته است مصر نیز به دنبال دستیابی به این سامانه است."
ایهود یعری خاطرنشان کرد: "روسها از توافق هسته ای بهره جسته و تا حد امکان رابطه خود را با ایران مستحکم می کنند. علاوه براین ایران حجم تبادل تجاری خود را با روسیه به سقف 20 ملیارد دلار ارتقا داد. نفت ایران در قبال گندم و غلات و ...روسیه. این مسائل شرایط منطقه را تغییر می دهد."
وی افزود: "بعد از توافق هسته ای آمریکاییها به دنبال ایجاد توافقهایی با ایران در خصوص مسائل مختلف منطقه هستند، و روسها با این روند مخالفند زیرا روسیه به دنبال تضمین روابط خود با ایران است."

پربیننده ترین خبرها