بشار اسد: سربریدن‌ها میراث عربستان است

بشار اسد: سربریدن‌ها میراث عربستان است
دوشنبه 31 فروردين 1394 - 07:30

رئیس جمهور سوریه سربریدن انسانها را میراث عربستان سعودی دانست و گفت، سیاستهای این کشور در حمایت از تروریسم به خودش باز خواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "بشار اسد" در بخش دوم گفتگو با روزنامه سوئدی "اکسپرس" اظهار داشت: عربستان در دهه نود از تروریستها در افغانستان، پاکستان و الجزایر حمایت کرد و اکنون از آنان در سوریه، لیبی و یمن پشتیبانی می کند.
وی سربریدن انسانها را میراث عربستان سعودی دانست و افزود: عربستان سعودی به دلیل استفاده از مواضع تجزیه طلبانه و طایفه‌ای خودش را ویران خواهد کرد.
بشار اسد نبرد در سوریه را بر اساس اولویتها دانست و تأکید کرد که رقه یکی از شهرهای اصلی است که از تروریستها بازپس گرفته می شود.
رئیس جمهور سوریه با رد ادعاهای دخالت ایران و حزب الله در امور این کشور گفت، ایران هیچگاه به دنبال کنترل بر سوریه نبوده است و کمک این کشور به سوریه، به این معنا نیست که بر مردم این کشور کنترل دارد.
بشار اسد در خصوص نحوه فعالیت حزب الله در سوریه گفت، همه گروه ها تحت فرماندهی ارتش ما فعالیت می کنند و هیچ گروهی به صورت جداگانه در حال نبرد نیست و یا تصمیم های خاص و شخصی نمی گیرد؛ همه نبردها تحت فرماندهی ارتش سوریه انجام می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه مشکل اصلی این کشور چندان پیچیده نیست، اظهار داشت که راه حل آشکار است؛ ولی به دلیل دخالتهای خارجی این امر پیچیده شد.
وی افزود: هنگامی که دخالتهای خارجی متوقف شود و اعزام تروریستها از ترکیه با حمایت عربستان، قطر و شخص اردوغان پایان یابد و ارسال سلاح و پول برای تروریستها قطع شود و غرب به پشتیبانی از تروریستها تحت هر عنوانی پایان دهد، می توان مشکل سوریه را ظرف چند ماه حل کرد.

پربیننده ترین خبرها