جدیدترین خبرها از عملیات نیروهای مشترک در رمادی

دوشنبه 31 فروردين 1394 - 15:23

خبرنگار شبکه العالم با اشاره به ارسال تجهیزات نظامی و ورود شمار قابل توجهی از نیروهای داوطلب مردمی به رمادی، از فرار عناصر داعش از مرکز این شهر و مناطق مسکونی خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه در گزارشی از استان الانبار، با اشاره به پیشروی قابل توجه نیروهای مشترک عراقی در تعدادی از محورها به ویژه شهر رمادی، به نقل از سرلشکر "کاظم الفهداوی" فرمانده پلیس استان الانبار گفت: بعد از ورود تجهیزات نظامی و نیروهای داوطلب مردمی مجهز به سلاح های سنگین و نیمه سنگین و آغاز عملیات در مرکز شهر رمادی و فرار اکثر عناصر مسلح به خارج از مناطق مسکونی؛ خطر داعش در رمادی از بین رفت.

به گفته خبرنگار العالم، نیروهای واکنش سریع و پلیس محلی امروز در عملیاتی منحصر به فرد توانستند بیمارستان "الولاده" نزدیک منطقه "الحوز" را از دست تروریست ها آزاد کنند.

همچنین نیروهای مشترک عراقی با حمایت افراد عشایر و نیروهای داوطلب مردمی دراین عملیات با پیشروی در منطقه "الصوفیه" در شرق رمادی، کنترل خیابان "اربعین" را به دست گرفتند و با وجود موانعی که افراد داعش ایجاد کرده بودند، توانستند با احتیاط وارد عمق منطقه شوند.

خبرنگار العالم افزود نیروهای عراقی در منطقه "الصوفیه" تلاش یک عامل انتحاری برای انفجار خودرویی را خنثی کردند. عامل انتحاری قصد داشت با این اقدام نیروهای امنیتی را که در منطقه الصوفیه و محور البوفراج و الحوز پیشروی کردند، هدف قرار دهد.

همچنین تلاش چهار عامل انتحاری برای نفوذ به یک مجتمع دولتی ناکام ماند و نیروهای امنیتی به پیشروی به سوی مناطق دیگر در میان موانعی مانند خانه ها و راههای بمب گذاری شده، ادامه می دهند. 

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، داعش شماری از ساکنان مناطق البوسوده و البوغانم را سربریده است، به همین علت شهروندان از مناطقی که در آنجا عملیات آغاز شده است مهاجرت می کنند. از سوی دیگر پس از کنترل نیروهای ارتش بر منطقه الملعب مردم در حال بازگشت به این منطقه هستند. همچنین شمار زیادی از مردم رمادی با پشتیبانی نیروهای مشترک ارتش، بسیج مردمی و عشایر، به این شهر بازمی گردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها