واکنش حزب الله به جنایت جدید داعش در لیبی

واکنش حزب الله به جنایت جدید داعش در لیبی
دوشنبه 31 فروردين 1394 - 21:49

العالم ـ حزب الله لبنان، جنایت جدید گروه تروریستی داعش در لیبی را که بر اثر آن ده‌ها شهروند بی‌گناه اتیوپیایی جان خود را از دست دادند، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان در بیانیه ای با محکوم کردن جنایت گروهک تروریستی داعش در لیبی، به خانواده های قربانیان و تمامی آنانی که از این کشتار هولناک متحمل درد و رنج بسیاری شدند، تسلیت گفت.

حزب الله لبنان این جنایت را ادامۀ خدشه دار کردن چهره اسلام و مسلمانان و تلاش برای ایجاد جنگ های دینی و مذهبی در راستای خدمت به طرح های خبیثانه سازمانهای اطلاعاتی شماری از کشورهای عربی و غربی دانست.

در این بیانیه آمده است که طرز فکر جنایتکارانه داعش یکی از بزرگترین خطرها برای امت ماست که بازتابی منفی بر حال و آینده امت ما دارد، از این رو همگان باید مسئولیت مقابله با این تفکر برگرفته از وهابیت را که هرجا قدمی گذاشت آن را با قتل و تخریب همراه کرد، به عهده بگیرند. 

در پایان این بیانیه آمده است: صحنه هایی که گروه تروریستی داعش از اعدام این افراد مستضعف و نیز تخریب کلیساها و دیرها و تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی در موصل و رقه و دیگر مناطق منتشر کرده، باید تمام نیروهای فعال مدافع حقوق بشر در جهان را برانگیزاند تا این گروه تروریستی را ریشه کن کرده و دست حامیان مالی آن در منطقه و جهان را قطع کنند.

گروه تروریستی داعش در جدیدترین جنایت هولناک خود ۲۸ نفر از مسیحیان اهل اتیوپی را در خاک لیبی اعدام کرد؛ این گروه تکفیری ویدئویی منتشر کرده که در آن اعدام گروهی از مسیحیان اهل اتیوپی را در لیبی نشان می‌دهد.

در این ویدئوی ۲۹ دقیقه‌ای ۱۲ نفر از این قربانیان در ساحل سربریده می‌شوند و ۱۶ نفر دیگر در منطقه‌ای بیابانی با شلیک مستقیم گلوله به سرشان اعدام می‌شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها