ثبت ماجرایی بی‌سابقه در ریف دمشق+ فیلم

چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 13:51

ريف دمشق (العالم)- افراد مسلح در دو منطقه از ریف دمشق که با ارتش سوریه وارد آتش بس شده‌اند، یورش تروریستهای داعش را ناکام گذاشته و آنان را عقب راندند.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم با اعلام این خبر در گزارشی از ریف دمشق تأکید کرد: تروریست های داعش که در صدد به شکست کشاندن آتش بس هستند، برای دومین بار در دو هفته گذشته در ریف دمشق ظاهر شدند؛ اما تا کنون نتوانسته اند به هدف خود در این زمینه و به شکست کشاندن آتش بس در مناطق برزه و قابون دست یابند و خشونت را به این مناطق بازگردانند.
بر اساس این گزارش درگیری های شدیدی در کشتزارهای شرق "برزه" و محله های تشرین و قابون، میان تروریست های داعش و گروه های مسلحی که با ارتش سوریه آتش بس کرده اند، به وقوع پیوست و با عقب نشینی تروریست های داعش به مرزهای قابون پایان یافت.
در این درگیری ها سرکرده داعشی ها دستگیر شد و شماری از این تروریست نیز به هلاکت رسیدند و سایر تروریست ها نیز به کشتزارهای حرستا متواری شدند.
به گفته ساکنان محله های برزه و قابون، اینک درگیری ها در این مناطق پایان یافته و آرامشی نسبی برقرار شده است.
یکی از اهالی این منطقه به العالم گفت: به دنبال یورش تروریست های داعش به دو محله تشرین و قابون، افراد مسلح در برابر تروریست های داعش ایستادند.
یک شهروند سوری دیگر در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد که تروریست های داعش تلاش کردند آرامش منطقه برزه را بر هم بزنند اما گروه مسلحی که با دولت آشتی کرده است، در برابر تروریست ها ایستاد و آنها را مجبور به عقب نشینی کرد.
خبرنگار العالم گفت: مهاجمان به حومه دمشق، 300 تروریست مسلح وابسته به داعش متشکل از عناصر فراری نبردهای غوطه شرقی و دیگر افراد مسلح فریب خورده با سرکردگی "منذر سلف"، هستند که در منطقه البساتین مستقر شده اند.
وی افزود: به نظر می رسد که توطئه اخیر داعش برای بحرانی کردن مناطق تحت آتش بس، با مقاومت گروه های مسلح سوری و پاسخ توپخانه ای ارتش سوریه شکست خورده است.

پربیننده ترین خبرها