گاف روزنامه سعودی هنگام خبرسازی ضد ایران

گاف روزنامه سعودی هنگام خبرسازی ضد ایران
چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 20:02

یک روزنامه معروف سعودی با انتشار عکسی از تجمع مسالمت آمیز مردم بحرین، ادعا کرد که این تصویر مربوط به "تظاهرات مردم معترض" در جنوب ایران است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الیوم" عربستان که به نظر می‌آید با انتشار این خبر جعلی تلاش کرده است از قافله دیگر رسانه‌های سعودی برای دروغ پراکنی درباره جمهوری اسلامی ایران عقب نماند؛ روز چهارشنبه عکسی را از تجمع مردم بحرین تحت عنوان تظاهرات در یکی از شهرهای جنوبی ایران منتشر کرد.
انتشار این خبر جعلی تحت عنوان "قیام مسلحانه" با عکسی از تجمع مسالمت آمیز مردم بحرین، موجی از پیامهای تمسخر آمیز را بین کاربران عرب در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت؛ البته پس از جنجال به راه افتاده، این روزنامه در نسخه اینترنتی عکس خبر جعلی خود را تغییر داد، اما این کار بی فایده بود زیرا علاوه بر توزیع نسخه‌های چاپی بین مردم، تصویر پی دی اف و عکس آن به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است.
کاربری به نام "الیمن الیوم" در تویتر خود با تمسخر این خبر جعلی، نوشت: این روزنامه سعودی با انتشار عکسی از بحرین تحت این عنوان که تظاهراتی در ایران است، دستاوردی رسانه ای را برای خود محقق کرده است !!
کاربری به نام "عبدالماحوزی" نیز تأکید کرد: "در این عکس، پرچم بحرین کاملا مشخص است!"
فرد دیگری به نام "محمد السلمان" درباره این خبر اظهار داشت: برخی برادران وقتی که به آنان می‌گوییم رسانه‌های سعودی در تلاش برای برانگیختن فتنه‌های طایفه‌ای ضد ایران و شیعیان هستند، ناراحت می‌شوند !
کاربر دیگری در تویتر که ظاهرا از اهالی بحرین است، درباره تاریخچه این عکس در صفحه تویتر خود نوشت: این عکس مربوط به همایش مخالفان بحرینی در روستای "کرانه" در سال 2011 است؛ روزنامه الیوم مخاطبان خود را دست کم گرفته و عکس را به تظاهرکنندگان در اهواز نسبت می‌دهد !
یک کاربر به نام "حسنمر" این خبر جعلی روزنامه الیوم عربستان را "دروغ پراکنی رسانه‌ای" توصیف کرد.
کاربری به نام "زلال" نیز تأکید کرد: این رسانه‌های تاریک اندیش، برای نشر مطالب کینه توزانه و طایفه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.
کاربری به نام "مون" هم در صفحه تویتر خود نوشت: برای این‌ها، رسانه کالایی بی ارزش است .. آنان درحالیکه تظاهرات مردم بحرین را پوشش نمی دهند، عکس آن را سرقت می کنند و می گویند تظاهرات در ایران است.

 

پربیننده ترین خبرها