کانون وکلای یمن: ائتلاف سعودی باید مجازات شود

کانون وکلای یمن: ائتلاف سعودی باید مجازات شود
چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 21:11

کانون وکلای یمن استفاده ائتلاف سعودی از سلاح های نامتعارف علیه یمنی ها را برخلاف قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل متحد دانست و آن را جنایت جنگی و نسل کشی عنوان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم،  کانون وکلای یمن در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی یمن"سبا" به نسخه ای از آن دست یافت اعلام کرد: عربستان سعودی و مزدوران هماهنگ با این کشور، فجیع ترین جنایت های خونین و وحشیانه را در حق یمنی ها مرتکب شده اند؛ جنایاتی که حتی کودکان، غیر نظامیان، مدارس، درمانگاه ها، مناطق مسکونی، راه ها، پل ها، بنادر، فرودگاه ها، کارخانه ها و وسایل حمل و نقل را نیز شامل شده است .

این بیانیه افزود: انفجار منطقه "فج عطان" در صنعا با سلاح های ممنوعه در سطح بین الملل، که در نتیجه آن یک محله مسکونی به طور کامل ویران و صدها غیر نظامی شهید و یا زخمی شدند، بیانگر میزان کینه توزی نظام عربستان در قبال ملت یمن و تمایل این نظام به کشتار و ویرانی  و نیز روح جنگ طلبانه و جنایتکارانه آن و در عین حال نادیدن گرفتن احکام دینی، حقوق بین الملل، حقوق بشر و حقوق همجواری است.

این بیانیه خاطرنشان کرده است که کانون وکلای یمن ضمن محکوم کردن تجاوز تروریستی و ویرانگر ائتلاف سعودی به یمن، مستند کردن این جرم و جنایت ها را برای فراهم کردن زمینه محاکمه و مجازات عوامل آن، ضروری می داند.

کانون وکلای یمن در ادامه از ملت های آزاد و شریف از جمله ملت های تحت حاکمیت تجاوزگران خواست با آمدن به خیابان ها همبستگی خود را با ملت یمن اعلام کنند و حکام خود را برای پایان دادن به این جرم و جنایت ها تحت فشار قرار دهند.

کانون وکلای یمن ضمن درخواست از سازمان ملل متحد و سازمان های حقوقی بین المللی برای تحت فشار قرار دادن تجاوزگران با هدف پایان دادن به جرم و جنایت و خونریزی در حق ملت یمن، سکوت جامعه جهانی در قبال این تجاوزگری ها را لکه ننگی بر پیشانی انسانیت و  جوامعی دانست که مدعی تمدن بوده و همواره از حقوق بشر و احترام به آن سخن به میان می آوردند؛ لکه ننگی که در قرن های آینده نیز پاک نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها