تاکید پزشکان یمنی بر وجود مواد شیمیایی در سلاح‌ها +ویدئو

پنج‌شنبه 3 ارديبهشت 1394 - 13:36

صنعا، العالم ـ پزشکان یمن از وجود مواد بیولوژیکی و یا شیمیایی ممنوعه در سلاح‌هایی که در تجاوز سعودی‌ها علیه یمن به کار رفت، خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت یمن تاکید کرد که شمار قربانیان حملات تجاوزکارانه اخیر عربستان به یمن به بیش از 951 کشته و 3311 مجروح رسید همچنین وزارت بهداشت از کمبود دارو، کادر پزشکی و کمبود امکانات به سبب محاصره مداوم یمن به رغم اعلام توقف حملات، خبر داد.

پس از اعلام توقف حملات تجاوزکارانه عربستان علیه یمن، آمار قربانیان بارزترین مساله به شمار می آید و این در حالی است که همچنان بسیاری از قربانیان تا این لحظه همچنان در زیر آوار بسر می برند.

بیمارستهای یمن بویژه درزمینه دارو و پرسنل پزشکی با بحران روبروهستند پس از آنکه 90 درصد از کادر پزشکی خارجی، یمن را ترک کردند. آسیب های قربانیان متفاوت است و پزشکان تاکید کردند که در سلاح هایی که در حملات تجاوزکارانه سعودی علیه یمن به کار رفته، مواد بیولوژیکی و یا شیمیایی ممنوعه بین المللی وجود دارد.

عبداللطیف الاکوع پزشک یمنی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: پس از انجام رادیولوژی ها و آزمایشات بر برخی از مجروحان، آشکار گشت که برخی از آنها التهابات شدیدی دارند که این امر نشاندهنده استفاده از گاز یا مواد شیمایی و یا بیولوژیکی است و به طرفهای ذیربط ابلاغ کردیم تا برای تعیین نوع ماده بکاررفته، آزمایشات لازم و نمونه برداری از همان منطقه صورت بگیرد.

حملات روزانه عربستان بویژه پس از کمبود آب و نابسامان شدن اوضاع انسانی، به وخیم تر شدن مشکلات در یمن منجر شد.

محمد العزانی هماهنگ کننده اتحادیه جامعه مدنی در گفتگو با العالم اظهار داشت که (تجاوزگری) نقض حقوق بشر و نقض حقوق زندگی است و انتظار نداشتیم که یمن اینگونه مورد حمله قرار گیرد و نیز پیش بینی نمی کنیم که جامعه یمن به جنگ داخلی کشیده شود اما تمام این مسایل به یک فاجعه انسانی واقعی انجامید.

منصور القدسی مدیر کل اداره آب در یمن نیز گفت: بسیاری از استانها در معرض بمباران هوایی ظالمانه قرار گرفتند، ایستگاه های پمپ آب با خسارتهای بی شماری در زمینه ابزارها و تجهیزات روبرو شدند.

به گفته وزارت بهداشت، بیمارستانها و مراکز پزشکی یمن به رغم کمکهای سازمان صلیب سرخ جهانی که بخشی از کمبودهای دارویی و پزشکی را پوشش داد، اما این بیمارستان ها همچنان با مشکلات بسیاری روبروست
AM – 23- 09:38

پربیننده ترین خبرها