نماینده سوریه در سازمان ملل: حامیان تروریسم بازخواست شوند

نماینده سوریه در سازمان ملل: حامیان تروریسم بازخواست شوند
جمعه 4 ارديبهشت 1394 - 13:52

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر ضرورت بازخواست حامیان تروریسم گفت: ما باید تمام تلاش خود را جهت مقابله با پدیده پیوستن جوانان به گروه‌های تروریستی بکار ببریم .

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "بشار جعفری" گفت: یکی از مهم ترین عوامل این پدیده دخالت آشکار برخی از کشورها در امور داخلی دیگر کشورها تحت عناوین و بهانه های مختلف است.
جعفری دیروز (پنج شنبه) در جلسه شورای امنیت تحت عنوان " حفظ صلح و امنیت جهانی .. نقش جوانان در مبارزه با افراط گرایی خشن و تقویت صلح " ضمن اعلام این مطلب افزود: هم اکنون صدها تن از دختران و پسران جوان با رهسپار شدن به سمت مرزها تسهیلات کاملی از سوی سازمانهای اطلاعاتی جهت پیوستن به گروه های تروریستی دریافت می کنند. آنها پس از آنکه متوجه می شوند که گرفتار چه دامی شده اند، به سختی می توانند خود را از چنگال این گروهک ها برهانند."
خبرگزاری "سانا" به نقل از بشار جعفری تأکید کرد: گروه های تروریستی برای جذب جوانان از شیوه های گمراه کننده مانند وسائل ارتباط جمعی مدرن و پول دادن به جوانان بیکار و فتواهای تحریک آمیز دینی بهره می برند. گزارشها نشان می دهد دهها هزار دختر و پسر جوان بین 15 تا 35 سال، اکثر کسانی را تشکیل می دهند که به این گروه ها پیوسته اند.
جعفری از طولانی شدن درگیری ها و پیشگیری برخی از طرفها از دستیابی به راه حلهای مسالمت آمیز به عنوان مهم ترین عوامل شکل گیری گروهک های تروریستی در جهان نام برد.

نماینده سوریه در سازمان ملل با اشاره به فریب جوانان از طریق شبکه های اجتماعی و سایتهای اینترنت و شبکه های ماهواره ای اظهار داشت: باید کسانی را که از این سایتها و شبکه های تلویزیونی حمایت و بر آنها نظارت می کنند، بازخواست کرد؛ باید با کسانی که جوانان را فریب داده و سفر آنان را تسهیل کرده و آنان را به مناطقی فراتر از مرزهای خود قاچاق می کنند، و سلاح و پول در اختیار آنان قرار داده و آنان را آموزش می دهند؛ برخورد کرد. کسانی که تروریستها را تحت عنوان (مخالفان) "میانه رو" آموزش می دهند تا در افغانستان، سومالی، چچن، عراق، سوریه، لیبی، تونس، مصر، لبنان، نیجریه، کنیا و دیگر کشورهای دنیا بجنگند.

بشار جعفری گفت: عاملان اینگونه اقدامات ناشناس نیستند؛ آنان کشورها و دولتهای شناخته شده ای هستند که متأسفانه برخی از آنان هم در شورای امنیت نماینده دارند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها