کوثری: عربستان با حمایت واشنگتن مانع کمک به یمن شد

کوثری: عربستان با حمایت واشنگتن مانع کمک به یمن شد
جمعه 4 ارديبهشت 1394 - 22:39

تهران، (العالم) – اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، هواپیماهای جنگی عربستان مانع از فرود هواپیمای کمک های ایران به مردم مظلوم و بی دفاع یمن در صنعا شدند.

کوثری عصر جمعه در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" از سازمان ملل متحد خواست در برابر عربستان که مانع از فرود این هواپیماها شده، تصمیم جدی اتخاذ کند؛ چه اینکه ریاض برای نقض حقوق مردم یمن از حمایت آمریکا برخوردار می باشد.   

کوثری گفت، آنچه ریاض انجام می دهد به جنایاتی که علیه بی گناهان و زیرساختهای یمن انجام داده، افزوده می شود. جنگنده های عربستان حتی مانع درمان مجروحانی می شوند که در حملات هوایی مجروح شده اند.

وی خاطر نشان کرد، اعزام هواپیماهای کمک های انسان دوستانه به یمن، از قبل با سازمان ملل متحد هماهنگ شده بود.   

کوثری گفت، سازمان ملل متحد که خواستار ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن است، نباید به اعطای توصیه بسنده کند، بلکه باید تدابیر جدی اتخاذ کند تا ریاض دیگر نتواند از اعزام هواپیماهای کمک های ایران به یمن جلوگیری نماید. 

وی افزود، کمک های انسان دوستانه ایران حاوی تجهیزات پزشکی برای مداوای مجروحان می باشد، اما عربستان با هر گونه ارسال کمک انسان دوستانه برای مردم یمن مخالف بوده و اقدام هایی مانند بمباران مردم یمن که مغایر با اصول انسانی است، انجام می دهد.   

اسماعیل کوثری یادآور شد، جمهوری اسلامی ایران به تلاش برای رساندن کمک های انسان دوستانه به یمن، انتقال و درمان مجروحان رویدادهای اخیر یمن ادامه خواهد داد چون آن را وظیفه انسانی می داند.

وی از کشورها و سازمان های بین المللی جلوگیری از نسل کشی مردم یمن و تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه از طرف تمام کشورهای جهان به ویژه ایران را خواستار شد.  

کوثری گفت، جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که راه حل نظامی برای حل بحران یمن وجود ندارد و بهترین راه، راه حل سیاسی و گفت و گوی ملی میان طرف های یمنی است. 
4/24- 17:30-
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها