ارجاع پرونده شهرک سازی صهیونیست ها به دادگاه بین المللی

ارجاع پرونده شهرک سازی صهیونیست ها به دادگاه بین المللی
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 - 07:59

العالم - وزیر خارجه فلسطین از ارجاع پرونده شهرک سازی رژیم صهیونیستی به دادگاه کیفری بین المللی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ریاض مالکی در حاشیه دیدار با جان گات راتر رئیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین اظهار داشت که پرونده شهرک سازی رژیم صهیونیستی در راس اولویت های سیاسی فلسطینیان در محافل بین المللی قرار دارد.

مالکی راتر را در جریان آخرین تحولات عرصه فلسطین و تجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه توسعه شهرک سازی این رژیم در اراضی فلسطینی و هجمه گسترده علیه فلسطینیان قرار داد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین از رام الله گزارش کرد : گات راتر دراین دیدار تاکید کرد که اجرای طرح ها و برنامه هایی با دولت فلسطین اولویت هایی را به ویژه در زمینه های آب، انرژی و اصلاحات مالی در چهارچوب همکاری اروپا با فلسطین برای اصلاح و توسعه در اولویت قرار خواهد داد.

راتر در رابطه با گزارش سالانه اروپا در خصوص عملکرد موسسات و نهادهای وابسته به تشکیلات خودگردان تصریح کرد که نتایج این گزارش به رغم تمامی چالش های پیش روی تشکیلات خودگردان به ویژه در قدس اشغالی و کرانه باختری و از همه مهمتر جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه که اثراتی منفی بر عملکرد این نهادها داشت، مثبت بوده است.

وی بر ضرورت بازسازی باریکه غزه، تحقق آشتی ملی و زمینه سازی برای فعالیت دولت وفاق ملی در نوار غزه تاکید کرد.

از سوی دیگر، ریاض مالکی در دیدار با لابو بیستسلل معاون وزیر خارجه ایتالیا بر اهمیت پایبندی کشورهای کمک کننده به بازسازی باریکه غزه به تعداتشان در این راستا تاکید کرد و گفت که بازسازی باریکه غزه و تحقق فوری آشتی ملی در راس اولویت های دولت فلسطین قرار دارد.

بیستسلل نیز ضمن اشاره به حمایت کشورش از حقوق مشروع ملت فلسطین، بر ضرورت همکاری ایتالیا و اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی در اسرع وقت تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها