مصر محاصره نوار غزه را تشدید کرد

مصر محاصره نوار غزه را تشدید کرد
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 - 10:19

العالم - دولت مصر در چارچوب هماهنگی بیشتر با صهیونیست ها برای محاصره فلسطینی ها، محدوده حائل بین مرز خود با نوار غزه را از افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دولت مصر برای جلوگیری از استفاده فلسطینیان غزه از تونل های مرزی که برای تامین مایحتاج ضروری در شرایط محاصره رژیم صهیونیستی صورت گرفته، منطقه حائل بین مرز خود با نوار غزه را از یک کیلومتر به دو کیلومتر افزایش داد.

خبرگزاری خاورمیانه مصر"منا"، گزارش کرد : ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر، تصمیم گرفت که منطقه حائل در مرز مصر با نوار غزه را از یک کیلومتر به دو کیلومتر افزایش دهد.

دولت مصر دستور "جداسازی و تخلیه منطقه پیشنهادی در شهر رفح در شمال استان سینا را صادر کرد تا این که منطقه حائل به دو کیلومتر افزایش یابد".

براین اساس، مرز منطقه حائل پیشنهادی در شهر مرزی رفح شامل ابوشنار، الرسوم، شمال و جنوب شرقی میدان سادات و شمال حوز ابو رعد و جوز ابورعد و جنوب المدفونه وشمال شرقی تپه الطایره و تقاطع خط مرزی به مسافت 2 کیلومتر" خواهد بود.

براساس دستور دولت مصر، منطقه تخلیه و محل های جایگزین برای کسانی که تخلیه می شوند، در نظر گرفته خواهد شد و اگر هریک از ساکنان منطقه دوستانه اقدام به تخلیه محل نکنند، با آنها با زور برخورد خواهد شد.

علاء عزدالدین سرتیپ بازنشسته و مدیر اسبق مرکز اطلاعات راهبردی نیروهای مسلح مصر گفت: تصمیم توسعه منطقه حائل در نتیجه کشف تونل های جدید (مرزی) به عمق 1600 متر صورت گرفت.

مسوولان مصری ایجاد منطقه حائل در مرز با نوار غزه به عرض 500 متر را به عنوان اولین مرحله آغاز کردند و سپس عرض این منطقه را به هزار متر افزایش دادند. مسوولان مصری هدف از این کار خود را "مبارزه با تروریسم و پایان دادن به پدیده تونل های مرزی" عنوان می کنند.

ارتش مصر اعلام کرد که 285 تونل مرزی را در ماههای فوریه و مارس گذشته تخریب کرده است.

درسایه محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و دولت مصر و بسته بودن گذرگاه رفح به عنوان تنها راه ارتباطی شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه با جهان خارج، مردم غزه مجبور هستند تا از طریق این تونل ها مایحتاج ضروری و نیازهای اولیه اساسی خود را تامین کنند.

پربیننده ترین خبرها