گزارش ویژه العالم درباره حمله به فرودگاه صنعا + ویدئو

پنج‌شنبه 10 ارديبهشت 1394 - 15:00

العالم – حمله عربستان به فرودگاه صنعا و الحدیده باعث آسیب دیدن تعدادی هواپیما و خسارت به باند پرواز شد و بدین ترتیب، راه رسیدن هرگونه کمک برای امدادرسانی به یمنی ها بسته شد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا، حمله جنگنده های سعودی به دو فرودگاه صنعا و الحدیده باعث وارد آمدن خسارات زیادی به آنها شد و علاوه بر آسیب دیدن باند پرواز، سه فروند هواپیما نیز که در فرودگاه بودند، صدمه دیدند. این اقدام نشانگر تلاش متجاوزان سعودی برای منزوی کردن یمن از سایر کشورهای دنیا و تنگ کردن حلقه محاصره است.

عبدالله الحوثی معاون وزیر دادگستری یمن در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: وقتی که خلبان ایرانی خواست که با نادیده گرفتن اخطارها در فرودگاه صنعا فرود بیاید، جنگنده های سعودی متعرض شدند و باند هواپیما را هدف قرار دادند تا از ورود کمک های انسانی جلوگیری کنند و این نشان می دهد که آل سعود دشمنان انسانیت هستند.

ناظران معتقدند که حمله به فرودگاه صنعا و الحدیده نقض قطعنامه سازمان ملل متحد و تفاهم های سابق است که اجازه ورود کمک های بشردوستانه و نیز شهروندان یمنی را که خواهان بازگشت به کشورشان هستند، داده بود.

محمد یاسین فعال سیاسی یمنی نیز در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هدف از حمله به هواپیماهای مسافری در یمن، تکمیل حلقه های زنجیره تجاوز سعودی ها و محاصره دریایی، زمینی و هوایی است که به منظور شکستن اراده ملت یمن صورت گرفت. آنهاو می خواهند یمن را عرصه یک فاجعه انسانی محض کنند.

درپی این تجاوزگریهای مداوم، موضعگیری در یمن در سطح رسمی و مردمی علیه متجاوزان ادامه دارد. گروه موسوم به "نیروهای مقاوم برای یمن " از جامعه جهانی خواست برای توقف تجاوز سعودی ها که جان یمنی ها را می گیرد و زیرساخت ها را ویران می کند، اقدام جدی کند.

هیفاء مالک فعال سیاسی یمن نیز در گفت و گو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: احزاب سوسیالیست و ناصری نیز با تجاوزگری سعودی ها مخالفند و هیچ کس جز سران احزاب خائن که در حال حاضر در کاخ آل سعود به سر می برند با این اقدام موافق نیست.

هرقدر محاصره بیشتر می شود، اطمینان یمنی ها به اینکه هدف از این حمله، ویران کردن کشورشان است بیشتر می شود. این اقدامات ادعای دروغین سعودی ها برای نجات یمن و ایجاد امنیت در آن را نیز بیش از پیش برملا می کند.

متجاوزان سعودی با ویران کردن فرودگاههای یمن، رویای 25 هزار شهروند یمنی را که برای بازگشت به کشورشان در فرودگاههای خارج از کشور به می برند، از بین برد و بر رنج صدها هزار نفر که به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، افزود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها