پادشاه عربستان در فرمانی جدید، دربار را ادغام کرد

پادشاه عربستان در فرمانی جدید، دربار را ادغام کرد
جمعه 11 ارديبهشت 1394 - 17:03

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر مخالفت درباریان سعودی با عزل و نصب ها و فرمان های تازۀ پادشاه، ملک سلمان در فرمانی تازه، دربار ولی عهد را با دربار پادشاه ادغام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پادشاه عربستان همچنین با صدور بیانیه ای، دستور داد کمیته ای به ریاست رئیس دربار پادشاهی تشکیل شود.

خبرگزاری رسمی عربستان تأکید کرد که در نامه پادشاه این کشور آمده است، این کمیته موظف خواهد بود تا مدت سه ماه از زمان تشکیل، تدابیر و اقدامات لازم برای ادغام دو دربار پادشاهی و ولی عهد را تعیین و اجرا کند.

این دستور جدید پادشاه پس از آن صادر شد که منابع نزدیک به خاندان حاکم سعودی، از مخالفت شمار زیادی از شاهزادگان با امضای بیعت نامه تازه خبر دادند.

این منابع خاطر نشان کردند: از میان مخالفانِ امضای بیعت نامه می توان شماری از فرزندان عبدالعزیز آل سعود اشاره کرد که مهم ترینِ آن ها طلال بن عبدالعزیز و احمد بن عبدالعزیز و متعب بن عبدالعزیز و بندر بن عبدالعزیز و ترکی بن عبدالعزیز و عبدالرحمن و ممدوح و عبدالاله بودند.

منابع آگاه همچنین از مخالفت شماری از نوادگان سعودی با امضای بیعت نامه جدید خبر دادند که از میان آن ها می توان به مشعل بن سعود آل سعود، محمد بن فهد آل سعود، محمد بن سعد آل سعود و خالد بن سلطان آل سعود و برادرانش اشاره کرد.

26

پربیننده ترین خبرها