ادعای جدید ولیعهد بحرین درباره حقوق بشر

ادعای جدید ولیعهد بحرین درباره حقوق بشر
جمعه 11 ارديبهشت 1394 - 18:22

ولیعهد بحرین از عملکرد یک موسسه دولتی فعال در زمینه حقوق بشر در این کشور ستایش کرد و مدعی شد: دولت بحرین به قوانین بین المللی حقوق بشر پایبند است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "منامه پست"، سلمان بن حمد آل خلیفه در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان ملی حقوق بشر که یک موسسه فرمایشی و تاسیس شده توسط دیوان پادشاهی بحرین است، عملکرد این سازمان را ستود و مدعی شد که این موسسه به نشر فرهنگ حقوق بشر و حمایت از آن می پردازد.

وی همچنین مدعی شد: دولت بحرین به قوانین و موازین بین المللی در زمینه حقوق بشر پایبند است و می کوشد تا در چارچوب منافع کشور و شهروندان به انتشار و پشتیبانی از فرهنگ حقوق بشر بپردازد.

موسسه ملی حقوق بشر از موسسات انتصابی آل خلیفه است که حکومت بحرین را در گمراه کردن افکار عمومی کشورهای عربی و بین المللی درباره نبود نقض حقوق بشر در بحرین یا اقدامات سرکوب گرانه نیروهای امنیتی یاری می رساند.

بسیاری از سازمان های حقوقی و خانواده زندانیان از سرسپردگی این موسسه ملی و سکوتش در برابر شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در زندان مرکزی "جو" منامه که از 10 مارس آغاز شد و تا کنون ادامه دارد، انتقاد کرده اند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری نیروهای نظامی بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. دولت بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به دولت بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها