سعود الفیصل در سال 2011 وزیر خارجه بحرین بود!

سعود الفیصل در سال 2011 وزیر خارجه بحرین بود!
يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 - 22:44

العالم - وزیر خارجه رژیم آل خلیفه اعتراف کرد که منامه برای سرکوب قیام ملت بحرین در سال 2011 زمام امور کشور را به رژیم سعودی سپرده بود.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در این ارتباط گفت: سعود الفیصل وزیر خارجه سابق رژیم سعودی در جریان حوادث بحرین در سال 2011 علاوه بر انجام وظایف مربوط به خود به مثابه وزیر خارجه بحرین هم عمل می کرد.

خالد در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه توضیح داد منامه هیچگاه مواضع سعود الفیصل به ویژه در سال 2011 که به قول خودش بحرین در حال گذر از یک توطئه بود، فراموش نخواهد کرد.

وی افزود : سعود الفیصل شب هنگام و حتی در ساعات سپیده دم برای قرار گرفتن در جریان تمامی مسائل با ما تماس می گرفت. او در آن دوران بارها به بحرین سفر کرد و تمام تلاش خود را جهت نشان دادن چهره واقعی بحرین بکار برد.

لازم به یادآوری است رژیم سعودی در سال 2011 همزمان با شروع قیام مردمی در بحرین با اعزام نیروهای موسوم به سپر جزیره در کنار نیروهای سرکوبگر رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام ملت بحرین نقش برجسته و تاثیرگذاری داشت.

سعود الفیصل بن عبد العزیز آل سعود 75 ساله، فرزند فیصل بن عبدالعزیز و وزیر امور خارجه سابق عربستان سعودی است.

او دانش‌آموخته رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی از دانشگاه پرینستون ایالات متحده ‌است. وی از سال ۱۹۷۱ به مدت چهار سال معاون وزیر نفت عربستان بود و از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۵ به مدت چهل سال وزیر امور خارجه عربستان سعودی بود.

او دوازدهم اردیبهشت ماه جای خود را در دولت عربستان سعودی به عادل الجبیر داد.

پربیننده ترین خبرها