روزنامه انگلیسی: بمباران یمن با بمب‌های خوشه‌ای آمریکا

روزنامه انگلیسی: بمباران یمن با بمب‌های خوشه‌ای آمریکا
دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 11:07

سازمان دیده بان حقوق بشر فاش کرد که عربستان در تجاوز به یمن از بمب های خوشه ای ساخت آمریک، استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "آلیستر داوبر" روز دوشنبه در گزارشی در روزنامه "ایندیپندنت" نوشت: در سال 2008، صد و هشت کشورِ جهان، با امضای معاهده ای، استفاده از بمب های خوشه ای را به سبب پیامدهای وخیم آن بر غیرنظامیان، ممنوع کردند.
از میان کشورهایی که از امضای این معاهده سر باز زدند می توان به دو کشور آمریکا و عربستان سعودی اشاره کرد.
سرهنگ "عسیری" سخنگوی نظامی عربستان سعودی، چندی پس از آغاز تجاوز به یمن ادعا کرده بود که عربستان، در این تجاوز به هیچ وجه از بمب های خوشه ای استفاده نخواهد کرد.
اما بر خلاف این ادعا، سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد که در مناطق شمال غربی یمن، نزدیک مرزهای عربستان سعودی، بقایای بمب های خوشه ای ساختِ آمریکا را یافته است.

"استیو جووس" از اعضای سازمان دیده بان حقوق بشر نیز گفت: نیروی هوایی عربستان سعودی، با بمب های خوشه ای، مناطقی نزدیک روستاها را هدف قرار داد و این کار، زندگی ساکنان آن روستاها را تهدید می کند.

وی افزود: عربستان و دیگر کشورهای ائتلاف به اضافه صادر کنندۀ این سلاح ها که آمریکا است، همه ارزش های بین المللی را زیر پا نهاده اند و خطر استفاده از این بمب ها برای جان شهروندان را نادیده می گیرند.

به نوشته داوبر، بمب های خوشه ای پیدا شده توسط سازمان دیده بان حقوق بشر، ساخت شرکت تکترون سیستمز کورپوریشن است که شرکت سلاح سازی آمریکایی است و مقر آن در رود آیلند است.

26

پربیننده ترین خبرها