چرا صهیونیستها به شرق کرانه باختری چشم دوخته‌اند ؟

دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 15:26

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های تجاوزکارانه خود در فلسطین، از ده ها خانواده ساکن منطقه ای در شرق کرانه باختری خواسته است اراضی و مناطق مسکونی خود را رها کرده و به نقاط دیگری نقل و مکان کنند.

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از "البیره" گزارش داد، به گفته کارشناسان فلسطینی این منطقه از نظر راهبردی و اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است و صهیونیست ها تلاش می کنند تا این منطقه واقع درمرز فلسطین اشغالی و دره اردن را از ساکنان فلسطینی خالی کنند. 
" جمال جمعه " هماهنگ کننده برنامه مقابله با احداث دیوار حائل و شهرک سازی به خبرنگار شبکه العالم گفت : رژیم اسراییل به بهانه برگزاری رزمایش نظامی در بخش وسیعی از منطقه الاغوار، تلاش می کند این منطقه را نیز به اشغال خود در آورد و یک منطقه صهیوینست نشین در مرز با اردن ایجاد کند.
وی افزود: صهیونیست ها به هر بهانه قصد دارند منازل فلسطینی ها را غصب و هم اراضی کشاورزی و چراگاه های آنها را نابود کنند.
" صلاح الخواجا " عضو ابتکار ملی فلسطین نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم اعلام کرد: احداث شهرک های صهیونیست نشین در اراضی غصبی و تصرف منابع طبیعی فلسطینی ها ،بخشی از اهداف صهیونیست ها در منطقه الاغوار است.

رژیم اشغالگر قدس بدون توجه به مخالفت ها و اعتراض های جهانی، همچنان به سیاست اشغالگری خود درمناطق و سرزمین های فلسطینی ادامه می دهد و با بیرون راندن فلسطینیان و آواره کردن آنان ، به ایجاد شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطینی اقدام می کند. 

براثر سیاست های تجاور کارانه صهیونیست ها ، میلیون ها فلسطینی در دیگر کشورهای جهان آواره هستند و رژیم صهیونیستی اجازه ورود آنان به مناطق فلسطینی را نمی دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها