اعتراض دو سازمان بین‌المللی به بمباران فرودگاه های یمن

اعتراض دو سازمان بین‌المللی به بمباران فرودگاه های یمن
سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 - 09:57

دو سازمان بین المللی با اعتراض به حملات هوایی عربستان به فرودگاه های صنعا و حدیده یمن، هشدار دادند که این حملات مانع رسیدن کمک های بشردوستانه به دست نیازمندان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ جهانی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند : یمن تقریباً به طورکامل متکی به واردات غذا و دارو خصوصاً برای درمان مبتلایان به بیماری های مزمن است، و هم اکنون با مشکل کمبود شدید سوخت مواجه است .
این دو سازمان در بیانیه خود به نقل از "سِدريك اشوایزِر" رئیس گروه 250 نفری صلیب سرخ جهانی در یمن گزارش دادند : فرودگاه صنعا یکی از اصلی ترین زیرساخت های غیرنظامی و مهم ترین کانال رساندن کمک ها و خدمات ضروری به دست مردم یمن است و حملات هوایی 6 هفتۀ گذشته عربستان و متحدانش به این فرودگاه باعث افزایش مشکلات و وخیم تر شدن وضعیت آنها شده است.
اشوایزر اعلام کرد: تعطیلی و تخریب زیرساخت های اصلی خصوصاً  فرودگاه ها ، بنادر ، پل ها و راه ها عواقب وحشتناکی برای مردم یمن به همراه داشته است، و وضعیت آنها هم اکنون فاجعه بار است.
" مِری الیزِبت اَنگرا " رئیس هیأت اعزامی سازمان پزشکان بدون مرز به یمن نیز اعلام کرد : مناقشه یمن باعث افزایش مشکلات مردم یمن در سراسر این کشور شده است.
انگرا افزود : تخریب باند فرودگاه صنعا به معنای به خطر افتادن بیشتر جان هزاران نفر است و مردم یمن آب ناسالم و مضر مصرف می کنند و کودکان به عللی که قابل پیشگیری است ، جان خود را از دست می دهند. 
این دو سازمان بین المللی خواستار توقف حمله به مراکز غیرنظامی شدند و افزودند : باید به مسؤولان فرودگاه های غیرنظامی یمن اجازه داده شود که فرودگاه ها را برای دریافت کمک های بشردوستانه تعمیر و بازسازی کنند.

 

پربیننده ترین خبرها