دیده بان حقوق بشر بحرین:

هزاران نفر از مردم بحرین شکنجه شده اند

هزاران نفر از مردم بحرین شکنجه شده اند
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 12:35

العالم - مسئول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین از ادامه اقدام های حکومت آل خلیفه در سرکوب مردم و بازداشت و شکنجه علمای دینی خبر داد و اعلام کرد: هزاران نفر از مردم بحرین بازداشت و شکنجه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ میثم سلمان در حاشیه تجمعی که در مقر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین به مناسبت همبستگی با علمای دینی بازداشت شده برگزار شد، گفت: ادامه بازداشت و حبس شانزده نفر از علمای دینی بحرین و لغو تابعیت پانزده نفر از آنها در چارچوب طرح نابود کردن کشور صورت می گیرد و در همین راستا بود که نزدیک به چهل مسجد ویران شد و هزاران نفر از مردم بازداشت و شکنجه شدند.

وی گفت: "شصت و پنج درصد از مردم بحرین را شیعیان تشکیل می دهند و اقدام های رژیم به طور واضح نشان دهنده این است که آزادی های دینی را هدف قرار داده است".

میثم سلمان با بیان اینکه دولت حاکم در بحرین 38 مسجد را ویران کرده است، افزود که گزارش محمود شریف بسیونی رئیس کمیته حقیقت یاب انتصابی بحرین این اقدام را علیه طایفه ای معین در بحرین توصیف کرده است. علاوه بر این، دو هزار نفر از شهروندان بحرینی بازداشت و شکنجه شده اند. دستکم 100 نفر از شهروندان شهید، به علت شکنجه و به کارگیری انواع روش های خشونت جان باخته اند.

وی افزود: حکومت بحرین تابعیت 116 نفر از شهروندان از جمله پانزده تن از علمای دینی را لغو و دهها حسینیه و تکیه را ویران کرده است. نیروهای آل خلیفه همچنین به بازداشت علمای دینی به علت بیان دیدگاه هایشان ادامه می دهد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها