چمدان گمشده‌تان با شما تماس می‌گیرد!

چمدان گمشده‌تان با شما تماس می‌گیرد!
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 21:34

شرکت سامسونگ با همکاری شرکت چمدان سازی سامسونِت، قصد دارند چمدانی هوشمند بسازند که گم نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چمدان های جدید تراشه ای مجهز به جی.پی.اس خواهد داشت که قادر به تشخیص محل قرار گرفتن است و اگر مسیرِ چمدان عوض شود، به تلفن همراه صاحب خود پیام خواهد فرستاد.
هرچند ایده کلی این طرح بسیار ساده است، اما همانند سایر فناوری های جدید، این ایده نیز تحولاتی اساسی به خود خواهد دید. به عنوان مثال، اگر چمدان در غیاب صاحبش باز شود، به صاحب خود پیام خواهد فرستاد و علاوه بر آن، چمدان می تواند صدایی تولید کند که صاحبش، جای آن را تشخیص دهد.

به نوشته روزنامۀ دیلی میل، چمدان های هوشمند حتی قادر خواهند بود با اشارۀ صاحبشان بر روی گوشی، حرکت کنند و دیگر نیازی به حمل یا کشیدن آن نیست.

یکی از مسئولان شرکت سامسونت، گفت: هوشمندسازی چمدان به حدی که بتواند با دستوری که از تلفن همراه حرکت کند، هنوز در مراحل اولیه است، اما با مرور زمان عملی خواهد شد.

وی افزود: در عوض، خدمت دیگری به این چمدان ها افزوده خواهد شد که به زودی عملی خواهد شد. در حال حاضر هماهنگی با چند شرکت هواپیمایی بین المللی نظیر لوفتانزا، کی.ال.ام و امارات صورت گرفته است تا چمدان ها به صورت خودکار، فرایند تحویل بار را انجام دهند و منتظر رسیدنِ صاحبشان بمانند.

در حال حاضر، بررسی امکان انتقال اطلاعات کامل درباره مسافر و مسیر او و شمارۀ صندلی به فرودگاه از طریقِ تراشۀ چمدان در دست بررسی است. به این ترتیب، مسافر بدون نیاز به ایستادن در صف طولانی برای تحویل چمدان، آن را در جایگاه ویژه می گذارد و سوار هواپیما می شود و چمدان، اطلاعاتی که شرکت های هواپیمایی لازم دارند را در اختیار شرکت هواپیمایی قرار می دهند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها