گزارش ایندیپندنت از وضعیت حقوق بشر در عربستان

گزارش ایندیپندنت از وضعیت حقوق بشر در عربستان
پنج‌شنبه 17 ارديبهشت 1394 - 10:36

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به وضعیت حقوق بشر در عربستان در سایه روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز شاه جدید سعودی و راهکار او برای کاستن از سطح نارضایتی های مردمی در این کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت در گزارش خود نوشت: تعداد اندکی از حکام جهان می توانند همچون حکام سعودی از خشم و نارضایتی های عمومی مردم بکاهند زیرا آنها نظیر حکام سعودی پول و دلار کافی برای بذل و بخشش در اختیار ندارند.

این روزنامه افزود: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان پس از تکیه بر اریکه سلطنت، به همه کارمندان به میزان 2 ماه حقوق کمک مالی کرد و پول های فراوانی نیز به مجموعه ها و مراکز ورزشی و فرهنگی اعطا نمود. عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان نیز چند سال پیش با آغاز تحولات و ناآرامی ها در کشورهای عربی (بهار عربی) پول های زیادی به مردم داد.

ایندیپندنت در اشاره به تداوم نادیده گرفتن اوضاع ناگوار حقوق بشر و آزادی اندیشه و بیان در عربستان درسایه روی کار آمدن شاه جدید این کشور نوشت: سلمان بن عبدالعزیز اهمیتی به پرونده رائف بدوی وبلاگنویس عربستانی از یک سال پیش تاکنون در زندان به سرمی برد، نداده است و امید به آزادی وی ناچیز است زیرا مسئولان سرسختِ دینیِ سعودی نمی خواهند چنین فردی مورد عطوفت و مهربانی قرار بگیرد.

این روزنامه همچنین از بی توجهی کشورهای غربی به پرونده رائف بدوی نیز به شدت انتقاد کرد و این وضعیت را به خاطر منافع کشورهای غربی در عربستان دانست و نوشت: کشورهای غربی نیز پرونده رائف بدوی را نادیده می گیرند زیرا عربستان (به زعم آنها) شریک عملیات مبارزه با داعش، خریدار بزرگ سلاح های غربی و تأمین کننده نفت غرب است.

روزنامه ایندیپندنت تاکید کرد: نحوه تعامل کشورهای غربی با پرونده رائف بدوی نادرست است.

پربیننده ترین خبرها