آمریکا در نشست عربی کمپ‌دیوید به‌دنبال چیست؟

آمریکا در نشست عربی کمپ‌دیوید به‌دنبال چیست؟
پنج‌شنبه 17 ارديبهشت 1394 - 18:49

روزنامه "الشرق الاوسط" امروز به بخشی از اهداف آمریکا از نشست آتی خود با سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در هفته آینده در کمپ دیوید را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الشرق الاوسط نوشت: قرار است روابط آمریکا با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هفته آینده شاهد تحولی استراتژیک باشد.

این روزنامه افزود: هفته آینده، "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا در تفریحگاه ریاست جمهوری در کمپ دیوید، میزبان سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.

منابع آگاه از نشست هفته آینده اوباما و سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گفتند: این نشست فرصتی برای گسترش همکاری نظامی و امنیتی طرفین خواهد بود.  

یک مسئول آگاه آمریکایی گفت: به رغم نزدیکی روابط امنیتی و نظامی طرفین از سالها قبل، زمینه برای بهبود این همکاری وجود دارد و این همان موضوعی است که مقام های آمریکایی خواستار تحقق آن در نشست هفته آینده هستند.

در همین حال، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: این فرماندهی متعهد به همکاری با شرکایش در خلیج فارس به منظور حمایت از مسائل مشترک مانند مقابله با افراط گرایی، باز نگه داشتن خطوط دریایی و حمایت از اراضی آنها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها