خشم فوتبال عربستان از تبانی نکردن تیم قطری!

خشم فوتبال عربستان از تبانی نکردن تیم قطری!
جمعه 18 ارديبهشت 1394 - 23:03

بازی دو تیم عربستانی النصر عربستان و لخویای قطر در هفته آخر مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا، به درگیری بازیکنان دو تیم در پایان بازی و خشم و اعتراض متقابل طرفداران دو تیم منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حذف تیم النصر عربستان از جام باشگاههای آسیا پس از شکست 3 بر یک در مقابل تیم لخویای قطر در استادیوم ملک فهد ریاض و راهیابی تیم قطری به دور یک شانزدهم، موجب اعتراض عربستانی ها به بازی "جدی" تیم قطری شد.

در حالی که النصر برای راهیابی به مرحله دوم به برتری در مقابل تیم قطری نیاز داشت، لخویا با یک تساوی در مقابل تیم عربستانی نیز به مرحله بعد صعود می کرد. این امر باعث شده بود تا بازیکنان دو تیم در استادیوم مملو از تماشاگر ریاض تحت فشار روحی شدید قرار گیرند. عربستانی ها انتظار نداشتند که یک تیم عربی که با مساوی هم صعود می کرد، آن هم در خانه خودشان آنها را با سه گل شکست دهد.

در پایان بازی، فابین، بازیکن برزیلی النصر به "تیم نای هی" بازیکن کره ای لخویای قطر حمله کرد. فابین با هدف در امان ماندن از دست عکاسان پیراهنش را از تنش درآورده و تلاش کرد به وی حمله کند. اما حاضران در صحنه به سرعت آنها را از یکدیگر جدا کردند.

اما در مقابل، مدیریت باشگاه لخویا به علت مورد حمله واقع شدن بازیکنانش به طور رسمی به فدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد. عدنان العلی رئیس این باشگاه در این باره گفت: اقدامات تحریک آمیز بسیار زیاد بود و فقط به زمین بازی محدود نمی شد. بلکه از جمله این اقدامات عدم تأمین امنیت لازم برای کلیه اعضای تیم بود.

مدیریت باشگاه لخویا، از حضور "مایکل لاودروب" در کنفرانس خبری پس از بازی و از دریافت جایزه بهترین بازیکن بازی توسط نام تای بازیکن کره ای تیمش جلوگیری کرد. همچنین بازیکنان و اعضای تیم لخویا تا زمان خروج کامل تماشاگران از خروج از ورزشگاه خودداری کردند. 

در دیگر بازی این گروه در هفته آخر هم پرسپولیس ایران با غلبه بر بنیادکار، راهی دور بعد شد.

پربیننده ترین خبرها