نقاط قوت و ضعف پادشاه عربستان از نگاه سایت العهد

شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 15:37

العالم - یک پایگاه اطلاع رسانی عربی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی را فردی آگاه به فنون رقص و بی بهره از هنر سخنوری معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " العهد" روز شنبه در گزارشی نوشت: سلمان بن عبدالعزیز درصدمین روز به دست گرفتن قدرت شمشیربه دست می رقصید؛ مانند جنایتکارانی که برروی خون قربانیانشان می رقصند و درحالی که قربانیانش افزایش یافته است.

این سایت با انتشار فیلمی ازرفتارهای سلمان 80 ساله ، از موضوعی یاد می کند که ازضعف حافظه و یا ضعف اطلاعاتی پادشاه عربستان حکایت دارد.

العهد به نقل از یک منبع لیبایی نوشت که سلمان از علی زیدان نخست وزیر لیبی که اخیرا میهمان وی بوده خواست تا  سلامش را به برادر سرهنگ قذافی برساند ؛ آن هم پس از گذشت دو سال از کشته شدن سرهنگ قذافی در جریان انقلاب لیبی.

پایگاه اطلاع رسانی عربی العهد افزود که هم اکنون چنین فردی بر کرسی قدرت بزرگترین کشورصادر کننده نفت نشسته و در دیدارهای رسمی به چپ و راست مایل می شود. سلمان که هم اکنون جنگ خونینی را به بهانه حمایت از مشروعیت و بازگرداندن امید علیه مردم بیگناه و بی دفاع یمن به راه انداخته هیچ تفاوتی میان "  ثبات " و دیگر واژه ها نمی داند؛ او توان این را دارد که خود را مضحکه دیگر پادشاهان قرار دهد.

وی در یکی از میزبانی هایش ، اشتباه فاحشی مرتکب شد  که اگر رئیس جمهوری هر کشور دیگری بود ،فورا استعفا می کرد و برای بازنگری در آموزش خود را در مدرسه سربسته ای  زندانی می کرد اما وی ازخودش خجالت نمی کشد.

العهد با اشاره به موضوع بیعت گرفتن های اجباری از مردم برای پادشاه ، ولیعهد و جانشین او نوشت : سلمان در قرن بیستم عکس خود را درمدارس قرار می دهد تا کودکانی که ازمقابل آن عبورمی کنند دستان خود را برای بیعت در دستان وی بگذارند  بله این است نمونه عقب مانده یک حکومت.

این پایگاه خبری تاکید کرد : سلمان بن عبدالعزیز افتخار ساختگی آل سعود است مردی که انتخاب شد تا پناهگاهی برای مردم عربستان و نفت وذخایر آن باشد؛  اما فهمیدن سخنانش بسیار دشواراست و هرکس بتواند سخنان وی را در کنفرانس اخیر کشورهای عربی به زبان عربی ترجمه کند باید کلاهش را بالا بیندازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها