نگاه مثبت اهل سنت عراق به نقش نیروهای مردمی

شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 20:07

العالم - سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفت: نیروهای مردمی در آزادسازی شهرهای عراق از کنترل تروریست های داعش نقش مهمی برعهده دارند و جامعه اهل سنت به خوبی بر اهمیت حضور نهادهای مردمی و بسیج همگانی برای مقابله با گروه های تروریست آگاه هستند.

"کریم النوری" در گفت وگوی روز شنبه با شبکه خبری العالم، پیوستن بیش از یک هزار نیروی مردمی سنی از عشایر استان الانبار به سایر نیروها برای مقابله با داعش را یک اقدام مثبت برای مبارزه با تروریست ها دانست و گفت: وجود نیروهای مردمی، عشایر و نیروهای مسلح برای مقابله با داعش یک ضرورت است.

وی با اشاره به ادامه پیشروی نیروهای مردمی و ارتش در منطقه حمرین در استان صلاح الدین و تعقیب تروریست های داعش در این منطقه، تاکید کرد که حضور نیروهای مردمی در میدان نبرد ،موجب دلگرمی و پیروزی نیروهای عراقی می شود.

سخنگوی نیروهای مردمی عراق ضمن تاکید بر ادامه عملیات علیه داعش، گفت: شرایط و امکانات لازم برای پیروزی بر تروریست ها و بیرون راندن آنها از مناطق اشغالی مهیا است.

النوری با انتقاد از دخالت برخی سیاستمداران عراقی در امور مبارزه با تروریست ها گفت: این سیاستمداران با درد و رنج ملت عراق سودا می  کنند و این درحالی است که باید جهاد و میدان مبارزه را به صاحبان آن واگذار کنند و از دخالت در این امر بپرهیزند، چراکه این مسئله خدمت به داعش است.

پربیننده ترین خبرها