منع عرضه کتب ابن تیمیه در کردستان عراق

منع عرضه کتب ابن تیمیه در کردستان عراق
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 21:36

العالم - یک مقام وزارت اوقاف کردستان عراق اعلام کرد: کتاب هایی که با اهداف افراط گرایی نشر و انتشار یابند ، از جمله کتب ابن تیمیه و الالبانی در این منطقه با ممانعت خرید و فروش روبرو می شوند.

به گزارش شبکه خبری العالم، مریوان نقشبندی سخنگوی وزارت اوقاف در گفت و گو با السومریه نیوز گفت: وزارت اوقاف با همکاری وزارت فرهنگ این منطقه ، از عرصه و خرید و فروش هر نوع کتب با اهداف تبلیغ و ترویج افراط گرایی جلوگیری بعمل می آورد.

به گفته وی این اقدام شامل دهها نویسنده و مولف قدیم و معاصر از جمله ابن تیمیه و الالبانی شده و هدف از آن، حمایت از جوانان در مقابل تفکر افراط گرایانه است.

آیین وهابیت در قرن ۱۲ هجری بر اساس افکار و آراء ابن تیمیه پی ریزی شد، به گونه‌ای که صاحب نظران شناخت عقاید وهابیان را در گرو شناخت ابن تیمیه و آراء و عقاید اومی دانند.

شیخ محمد ناصرالدین الالبانی هم يكي ازعلماي معاصروهابيٌت است كه درعلوم حديث در بين وهابيٌان داراي شهرت بسزايي است و رهبران وهابي از او به عنوان عالم، محدث، فقيه و امام ياد مي‌كنند.

گفتنی است که عراق در سال های اخیر با موجی از تفکرات خشونت طلبانه و افراطی روبرو است که در جریان آن تاکنون دهها هزار نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده اند.

مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق در 10 دسامبر 2013 تاکید کرده بود که اوضاع حقوق بشر عراق رو به افول نهاده است ،خشونت و افراط گرایی و تعصبات فرقه ای و طائفه ای و فساد تهدید بزرگی برای حقوق  عزت و کرامت مردم عراق به شمار می آید. وی در 11 سپتامبر 2013 از علمای دینی کردستان عراق خواست تا برای آگاهی جوانان کرد درقبال مسایل قومی و ملی تلاش و آنها را از خشونت و افراط گرایی دور نگه دارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها