چرا عربستان کودکان یمنی را بمباران می کند؟ + فیلم

يکشنبه 20 ارديبهشت 1394 - 12:10

کودکان یمنی، از قربانیان اصلی حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربستان سعودی به مناطق مسکونی و زیرساختهای این کشور هستند.

"امة الصبور نجم الدین" خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد، کودکان این کشور به دلیل حملات و تجاوزات وحشیانه هواپیماهای ائتلاف عربستان، در وضع بسیار دلخراشی به سر می برند.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در همین راستا درباره کشتار کودکان تحت محاصره در یمن، هشدار داده است.
به علت ادامه حملات آل سعود و محاصره یمن بیش از دو میلیون کودک قادر به رفتن به مدرسه نیستند.
"مصطفى نصر" رئیس کمیته مقدماتی انجمن کودکان یمن به خبرنگار العالم گفت: صف کودکان در مدارس به صف آنها در مقابل پمپ های آب، نفت و گاز تبدیل شده است تا آنها برای ادامه حیات مجبور شوند خودشان نیازهای غذایی خود و خانواده را تامین کنند.

مقاومت و ایستادگی در یمن در برابر تجاوزگری و حملات، تنها به بزرگسالان محدود نمی شود بلکه کودکان نیز به طور کامل متوجه اوضاع کشورشان هستند، و در برابر تجاوزگری ها ایستاده اند.
یکی از کودکان یمنی در گفتگو با خبرنگار العالم با سرودن چند بیت شعر، خطاب به رژیم آل سعود و پادشاه آن گفت:
"ای خادم آمریکا اینجا ملت یمن است، ملتی که سرور عرب های  گذشته و آینده اند. تسلیم شدن برای ما معنا ندارد و تو چنین چیزی را نخواهی دید و تو چه کسی باشد...!"
یکی دیگر از کودکان یمنی در این خصوص در قالب چند بیت شعر به آل سعود تاکید کرد: "با وجود اینکه دفتر و قلمم از بین رفته، با وجود اینکه خانه و مدرسه ام ویران و کشورم محاصره شده و در کودکی یتیم شده ایم و مادران ما بیوه و پدران ما قتل عام شده ند، اما ما را تسلیم نخواهی دید."
یکی دیگر از کودکان یمنی خطاب به سعودی ها گفت: "آب و برق ما را قطع کردید و ما را در مدارس محاصره کردید حتی از رسیدن غذا و آب و دارو به ما جلوگیری می کنید، اما اراده و عزم ما کودکان تقویتی بر عقل و دل ما کودکان است تا سرانجام انتقام کودکانی را بگیریم که بدون هیچ گناهی کشته شدند."
به گزارش خبرنگار العالم، کودکان یمنی در صنعا برای محکوم کردن جنایت های آل سعود فعالیت ها و مراسم هایی برگزار کردند و در آن تجاوزگری و جنایت آل سعود را محکوم کردند.
یکی از دختران یمنی به خبرنگار العالم گفت: ما دانش آموزان یمنی از موشک ها و هواپیماهای آل سعود هراسی نداریم. به آنها می گوییم که ای «ابناء الطلقاء» ای فرزندان آزاد شدگان [ کنایه معروفی که حضرت زینب (س) خطاب به یزید فرمود و اشاره به آزاد کردن قریش و اهل مکه بعد از فتح به دست رسول الله است.] آیا نفهمیدید که مرگ برای ما عادت و کرامت ما از خداوند نیل به شهادت است؟؟ جانم فدایت ای یمن.
دانش آموز دیگری در این خصوص گفت: ما کودکان یمنی خواهان پایان محاصره ظالمانه و توقف تجاوزگری وحشیانه آمریکا، سعودی و صهیونیستی هستیم. ما می خواهیم به مدرسه هایمان بازگردیم و از همه سازمان های عمومی و حقوق بشر می خواهیم که ما را در این مورد یاری کنند.
به گزارش خبرنگار شبکه العالم، کودکان یمنی با وجود رنج ها و مصیبت هایی که در سایه محاصره و تجاوزگری می بینند، همچنان در برابر تجاوزگری های آل سعود ایستاده اند و تاکید می کنند که در کنار پدران و مادرانشان در مقابل این تجاوزگری مقاومت می کنند.

پربیننده ترین خبرها